fredag 15 januari 2010

S T E N



Att fota makro är kul men också svårt. Det gäller att skärpan sitter precis på rätt ställe, eftersom skärpedjupet är så kort. Här kunde det ha varit lite mer djup i bilden men istället blev det - tycker jag - en rätt skön drömsk känsla. Att ha tillgång till ett växthus att fota i nu under vintern när dagsljuset (inomhus) är begränsat, är verkligen en ynnest!

Shooting is fun but can also be hard. It's important to put the focus just at the right place, because the depth of field is so short. More depth could have been useful in this picture but as it is now it has - in my opinion - a kind of pleasant dreamy feeling. Having the possiblity to shoot in a greenhouse in the winter when daylight is limited (indoors)) is wonderful!

3 kommentarer:

FO - 2 16 januari 2010 kl. 10:33  

Spennende foto.
Skjønnhet er overalt, om man bare ser etter.
Du har blikket!
Og du inspirerer.

Karins fotoblogg 16 januari 2010 kl. 13:22  

Jag håller med: kul men svårt! Jag ska pröva mer makrofotografering med stativ har jag tänkt. Omständigt och tar tid... men man får skärpan där man vill ha den(förhoppningsvis).

Jag tycker att din bild här blev som du själv skriver, skönt drömsk! Snygg komp. dessutom!

Kram

Moa 18 januari 2010 kl. 14:50  

Men du visst är det underbart ljus i växthus.. har liknande i mitt uterum. Och vet vad mitt barnbarn skulle säga om din bild.. "Mackapacka"... det är när man lägger stenar på varandra och en rolig sysselsättning vi hade på stranden i somras.. kram Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP