söndag 7 februari 2010

T U L P A N T I D E R



Vintern fortsätter att hålla oss i ett järngrepp. Det mest vårliga just nu är alla härliga vårlökar och tulpaner i affärerna. Ser ni den mönstrade/randiga tulpanen? Någon sådan har jag aldrig tidigare fått i en köpebukett. Ett riktigt charmtroll bland de andra "vanliga"!



There are not many signs of spring yet, except for the spring bulbs and tulips in the flower shops. Do you see the striped tulip I've never seen such a tulip before. So charming among the other ones with a more "normal" look.



Slutet av veckan har gått i filmens tecken. Det blev till slut fyra filmer på filmfestivalen för min del. Jag kan tänka mig att Creation om Charles Darwin kommer att visas även på vanliga biografer längre fram. För er som gillar brittiska historiska dramer kan jag rekommendera denna film, som handlar om Darwins liv innan hans teorier publicerade. Själv tyckte jag att de delar som skildrade relationen mellan Darwin och hans fru och barn var särskilt bra.

I've seen four films on Gothenburg international film festival during the week. One of them was Creation about Charles Darwin. For those of you who like British historical dramas I can recommend this film, which is about Darwin's life before his theories were published.

9 kommentarer:

Photos by Storm 7 februari 2010 kl. 18:59  

Vackra tulpaner i härliga pastelliga färger. Nu har jag lagt upp några macrobilder hos mig. Men jag tycker det är svårt med det korta skärpedjupet. Jag tror det är ett väldigt bra objektiv men, som sagt, fotografen behöver lära sig mer. Jag tar emot alla tips. Ha det bra/Kram

Anna-Malin 7 februari 2010 kl. 19:15  

åh vilka vackra bilder och vilka färger!! är förlorad i det turkosa och har målat en tavla i just turkost idag....det var länge sedan jag höll i en pensel nu men äntligen är inspirationen tillbaka....lycka...

maila mig gärna, jag blev genast nyfiken *L*

kram
anna-malin

Lusthuset 7 februari 2010 kl. 19:56  

Vilka underbara tulpanbilder. Spröda, pasellfärgade och nästan genomskinliga. Vackra bilder i de tidigare inläggen också. Skall lägga till din nya blogg till min lista så att jag inte blir av med dig. Ha en skön vecka. Kram!

Karins fotoblogg 8 februari 2010 kl. 13:03  

Åh, så vackert och inspirerande! Vilken härlig turkos färg som de rosa tulparna passar perfekt med!

Snygg textur! Egen?

Ha det gott, kram!

Helena Dovier 8 februari 2010 kl. 15:41  

Hej Karin,

Nu var det erbarmligt länge sedan jag hörde av mig... Vad roligt att du har skapat Karin A fotografi! Makalöst vackra bilder med ljuvliga färger! Dessutom kanonsnygg layout på sidan. Superbra jobbat!

Vill du kanske hänga med på en loppisraid igen snart? Det vore roligt :-).

Kram från Helena

Leif 8 februari 2010 kl. 19:27  

Fin karaff fina foton också förstås

Karin A 8 februari 2010 kl. 21:36  

Tack allesammans! Kul att ni gillar bilderna. Jag tycker turkos och rosa blir fint, lite karamelltoner över det.

Karin: Ja det är egna texturer. När det gäller den sista kombinerat med annan. :)

Kristina - Kix Koll 9 februari 2010 kl. 16:30  

Vilka fina bilder! Min kamera har varit inne på lagning men imorgon får jag tillbaks den igen. Ska bli kul att börja fota igen även om jag har lång väg att gå! :) Det är vansinnigt kul!

FO - 2 15 februari 2010 kl. 09:13  

Skjøre og maleriske toner og farger.
Utrolig fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP