söndag 11 april 2010

Äntligen lite vår...

Jag hade hoppats på att hinna med att skriva ytterligare ett inlägg om Toskana i helgen men oj vad tiden runnit iväg. Det får bli senare i veckan istället och tills dess får ni kika på några vårbilder. Jag var ledig i fredags och dagen bjöd på....


...underbart solljus...


...årets första fjäril...


...efterlängtade snödroppar i blom...


och andra ljuvliga vårblommor!

Spring is finally here! I had the day off on Friday and the day offered gorgeous sunlight. I saw the first butterfly (this year), many snowdrops and other beautiful spring flowers. Life is so busy at the moment but I'll try to write another post about Tuscany later on this week!

9 kommentarer:

Tulipa 11 april 2010 kl. 22:17  

Hej Karin!
Man känner verkligen solen i dina bilder...

Vackert, och precis det som värmer inombords just nu... vårblommmor och solens strålar...

Kram Mariette

Photos by Storm 12 april 2010 kl. 06:47  

Vilka vackra vårbilder och så fint med solglittret i den första. Jag tror ni har haft bättre väder än oss i helgen, bara några plusgrader och nordliga isvindar. Ha en bra början på veckan/Kram Lis

Anna-Malin 12 april 2010 kl. 07:02  

vilken tur att du var ledig så vi får njuta av dina underbara bilder....
den med fjärilen blev genast en favorit, gillar texturen som ger det där lilla extra.

ja, du skåpet blev ett kapitel för sig....det som retar mig mest var att jag hade bestämt mig för en annan färg, mycket mörkare, men när jag kom till butiken gjorde jag en helomvändning....
jag får lugna mig ett par dagar nu och se om det blir bättre....

bästa tipset jag kan ge dig är att kolla på blocket med jämna mellanrum. där kan du göra riktiga klipp....då menar jag under tusenlappen för ett sånt skåp. (omålat då).
ska du köpa ett färdigmålat i butiken brukar priserna ligga mellan 4000-5000 kr.

ha en fin måndag!

kram
anna-malin

Karins fotoblogg 12 april 2010 kl. 12:19  

Wow, vilka underbara vårbilder!!! Du får till det så bra med färgerna! Och texturen du använt på fjärilen är grymt snygg! Egen, köpt?
Kram!

Niklas exponeringstränar 12 april 2010 kl. 21:37  

Gillar fjärilen. Snygg textur och fina färger. Det blekgröna passa bra med det orange på fjärilen.
Använder du Live View nånting när du fota macro? Känns som att det går att hitta mkt bra skärpa...nästan så att det blir lite fusk.
Skulle vara kul att höra vad du tycker.
/Niklas

Christina 13 april 2010 kl. 12:40  

Dina bilder är suveränt bra, en stor inspiration till att plåta och sedan hänga framför datorn varje ledig stund:)) Hälsningar Christina

Magnolia Handspun 13 april 2010 kl. 18:54  

Gorgeous images Karin...I can lost in your beautiful work. Love all the sparkly bokeh and the textured butterfly.
Gorgeous.
Kram.

Karin Wijk 13 april 2010 kl. 19:20  

Underbara bilder!! Visst är det härligt med våren som äntligen har kommit. Idag grillade vi korv ute för första gången :-) Den första och andra bilden gillar jag lite extra, underbart ljus i alla! / Karin

FO - 2 22 april 2010 kl. 22:31  

Vakre blomster og delikate bilder og utsnitt.
Du er en dyktig fotograf.
Jeg beundrer bildene dine, Karin. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP