torsdag 8 april 2010

En plats i solen


Jag skulle göra mycket för att få sitta på en bänk i solen just nu. Bänken på bilden ovan finns i San Gimignano - en liten medeltida stad belägen mellan Florens och Siena i det böljande toskanska landskapet. Staden är känd för sina torn. Idag finns "bara" 14 torn kvar men under stadens storhetstid var dessa betydligt fler (någon kallade staden medeltidens Manhattan). San Gimignano var ett av stoppen på vår bilutflykt på den vackra toskanska landsbygden. Mer om vad vi såg då i nästa inlägg. Trevlig helg med hopp om vår och sol!

I would love to just sit on a bench in the sun right now. The bench in the picture was taken in San Gimignano - a small medieval town located between Florence and Siena on the Tuscan countryside. The city is famous for its towers. Today there are "only" 14 towers, but it used to be many more (I heard someone call the city a medieval version of Manhattan). San Gimignano was one of the stops on our small road trip discovering the Tuscan countryside. More about what we saw in the next post. Happy weekend! Hope you get to see the sun!

17 kommentarer:

Karin Lindström 8 april 2010 kl. 22:55  

Hej Karin!

Åh, så härligt det ser ut. Där skulle jag också kunna sitta och njuta på bänken. Vad roligt att er resa blev lyckad. Det är så länge sen jag var där och det var bara en dag också. Men jag minns att vi promenerade upp till en höjd och satt och såg ut över Florens och landskapet. Det är inte mycket som slår det;) Så synd med magnoliorna, hade hoppats du skulle få se det.

Ha det bra, vi ses snart igen;)

Kramar
Karin

Magnolia Handspun 8 april 2010 kl. 23:04  

Vilket ljus....kan tanka mej att solen varmde dej after den langa vinteren ni hade. Fin komposisjon, skulle vilja sitta har en stund och njuta av solen.
Ha en fin Torsdag Karin.

Glädjekällans Trädgårdsblogg 8 april 2010 kl. 23:09  

Vackert. Innan jag såg soffan trodde jag fönstren hängde i luften :-)
Ha det gott
Birgitta

Moa 8 april 2010 kl. 23:13  

En plats i solen behöver jag just nu också.. *smile*.. det har varit både ruggigt och kallt idag, som gjort för innebestyr som inte alls är lika lockande som att vara ute en solig dag.. speciellt då mellan Florens och Siena.. Önskar dig en härlig helg.. kram/Monica

Karin Wijk 8 april 2010 kl. 23:36  

Ja tack , jag sätter mig gärna där :-) Har varit gråmulna dagar på sistone här, så lite sol skulle inte skada. Toskana låter ju alldeles underbart, dit vill jag ännu mer nu när jag ser dina bilder! / Karin

Photos by Storm 9 april 2010 kl. 07:11  

Det ser härligt ut och helt plötsligt längtar jag efter högt grönt gräs. Jag skulle gärna sitta på den bänken hela dagen idag i stället för som planerat, möten mellan kl 8-17. Jisses, hur ska jag orka? Ha en skön helg/Kram Lis

Moa 9 april 2010 kl. 07:31  

Ååh, jag vill också ha sol och grönska - och gärna i Italien :) Ser fram emot att få snylt-njuta lite mer av din resa :)

Ha en toppenhelg!
Kram/Moa

pudelflicka 9 april 2010 kl. 09:05  

Ja vilken vacker bild!
kram Hedvig

Helena Dovier 9 april 2010 kl. 09:12  

Ja, tänk den som fick sitta på den bänken just där :-). Ljuvlig bild!

Kram från Helena

Lotta MayaLee Photography 9 april 2010 kl. 16:27  

Vilka härliga vårbilder du bjuder på! Kan nästan känna solens strålar!

Ha en trevlig helg!

Georgianna 9 april 2010 kl. 17:44  

Another fabulous image, Karin! I so enjoy visiting you here. I've never been to the hill towns in Tuscany but they certainly are fascinating. We are going to have a sunny weekend – hope yours is, too! xo – g

Lotta 8`) 10 april 2010 kl. 19:44  

Hej hopp Karin :) Säger bara "lovely" :)

Jag har faktisk suttit på en bänk i solen idag, visserligen en bänk av Ek men vad gör det? Det var i solen :)

Har idag berömt dina vackra bilder på min blogg idag :)

Må väl, kram ♥

Poppins 11 april 2010 kl. 08:30  

Ja, man kunde nog sitta länge på den bänken och njuta! Lite vårsol behövs för att pigga upp livsandarna. Men en tripp i Toscana låter också som bra medicin!
kramar från Poppins

Anjas Hill 11 april 2010 kl. 11:58  

Befriad från all "fjäsk". Avskalat och chosfritt! Ett uttryck som lämnar plats åt fantasin.
Du är duktig du Karin!/Anja

Randi 11 april 2010 kl. 17:56  

En helt underbart vacker bild! Perfekt plats att slå sig ner på - ser så inbjudande ut. En bild som får tanken att dansa iväg. Vi blir nog många som vill sitta just där...just nu!
Kram Randi

Hannele på Hisingen 12 april 2010 kl. 01:03  

lyckliga du

FO - 2 22 april 2010 kl. 22:32  

Spennende og flott utsnitt.
Du inspirerer! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP