tisdag 18 maj 2010

Stockholm


Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag är hopplöst dålig på att uppdatera bloggen. Inte för att jag är säker på att det spelar någon roll för någon annan än mig men min intention när jag började skriva (och lägga upp bilder) här var att göra det mer eller mindre dagligen. Sedan dess har det hänt en del i mitt liv och när jag tillbringar större delen av dagen framför datorn på jobbet lockar inte datorn precis när jag kommer hem. Jag kommer att fortsätta att lysa med min frånvaro ett tag till. Jag har fyllt datorn till bredden med bilder - så nu får det inte plats en till utan att jag först rensar, säkerhetskopierar och slänger alla skräpbilder. Tråkigt, men ack så nödvändigt jobb!

Min helg i Stockholm var i alla fall i princip datorfri (!) och precis som jag önskade i förra inlägget fick vi bra väder. I lördags när solen strålade passade vi på att traska runt på Söder och i Gamla stan. Det var helt omöjligt att få plats på någon uteservering men väldigt kul med allt folkliv. Sedan jag blev mer fotointresserad har jag återupptäck Gamla stan; det är faktiskt charmigt om man bara undviker de allra största (turisttäta?) gatorna. Den här gången hann jag inte med så mycket fotande men för den som har tid och lust finns där en oändlig mängd sköna detaljer, fina färger och former att fånga på bild.

I'm sorry for being MIA here on the blog lately. My intention when I started to write this blog was to post more or less every day but life has changed and now I spend more time in front of the computer ( while working). Doing the same thing when getting home from work is not very tempting (or healthy I guess).  I won't be around much the coming days - the hard-drive on my computer is now full and I need to go through, sort out and make copies. That's not a fun job but yet necessary. During the weekend I visited Stockholm (without my computer!) and I had a wonderful time! The sun was shining and it was so nice just to relax and stroll around in the city. I've re-discovered the old town the last couple of years (after getting into photography). There are so many beautiful details, gorgeous colours and other things to discover and capture when you have a camera with you.

14 kommentarer:

Karin Wijk 18 maj 2010 kl. 21:55  

Känns nästan som du varit långt mer söderut, Sthlm känns riktigt exotiskt när man ser dina fina bilder!
Ja, man hinner ju inte med allt jämt, man får ta en sak i taget. Är nog smart att rensa datorn så inga fina bilder försvinner...vilket påminner mig om att det börjar bli dags för mig också ;-) Ha det så gott! / Kram

natasha 19 maj 2010 kl. 04:26  

Your photos are wonderful and Stockholm looks beautiful!

Good luck with your computer :)

Anna-Malin 19 maj 2010 kl. 06:57  

å så fina bilder på ett vårigt stockholm! jag hoppas att våren ÄNTLIGEN kommit hit till oss i söder också, det ser lovande ut :)

vet du, jag har faktiskt gjort slag i saken och budat hem ett macrokit från tradera. jag hoppas det kommer idag! det ska bli oerhört spännande att se. hoppas bara att det är hyfsad kvalité för det kan väl variera tänker jag mig...

njut dina datorfria kvällar!

kram på dig!

Moa 19 maj 2010 kl. 07:17  

Vad härligt att din helg blev bra och som jag ser fick du några fina foton.. fattas bara.. =). Gamla stan är vacker tycker jag.. riktigt fint med alla små gator och prång, gamla fina detaljer både på hus o gator. Det var ett par år sedan jag var där men oj vad roligt det skulle vara att komma dit i sommar, låg så fint sist vid storkyrkan i båten där.. ms Mälardrottningen.. en riktig gammal raring. Ha det gott och ha nu inte alltför dåligt samvete.. vi väntar så snällt på dig.. *ler*. Kram Monica

Anonym 19 maj 2010 kl. 14:06  

Vad roligt att ni fick fint väder i Sthlm, och nu är det ju fint här - det kanske var du som tog med sommarvädret hit? Tack tack! ;)

Jag känner igen det där, särskilt när vädret blir bättre vill man ju vara ute - i trädgården kanske - istället för att sitta inne vid datorn! Så njut du av sommarkvällarna, tids nog regnar det o då kan du blogga... ;)

Kram

Photos by Storm 19 maj 2010 kl. 20:40  

Vackra bilder som tillsammans visar hur ljuvligt det kan vara i huvudstaden. Jag är så avundsjuk på vädret/Kram

Georgianna 20 maj 2010 kl. 06:17  

Stockholm looks wonderful, Karin! You really have an eye for the details that make up the character. I do understand what you mean about taking a break. Have a great time! xo – g

Karins fotoblogg 20 maj 2010 kl. 11:15  

Härliga Stockholmsbilder! Jag gillar den genomgående orange/cyan/rosa-tonen på bilderna. Hmm... tja, vad sägs om den färgbestämningen :) Lite prickade jag rätt va?

I morgon har jag babyfoto på lut.... Hoppas på bra ljus!

Ha det gott, kram!

Moa 20 maj 2010 kl. 19:11  

Vilka underbara bilder! Jag älskar tonerna i dem...

Jag förstår precis känslan när man har mycket att göra på jobbet och inte har tid/lust att fixa med bilder när man kommer hem. Hoppas att inspirationen kommer tillbaka snart! :)

Kram/Moa

Camilla Alvén 20 maj 2010 kl. 21:43  

Åh Karin, ljuvliga bilder från Stockholm. Jag blir så sugen på att åka dit och gå och strosa i Gamla Stan och fotografera hela dagarna...

Ha det bra
Kram

Karins fotoblogg 21 maj 2010 kl. 09:41  

Äsch, det blir inget bebisfoto, familjen är sjuka! Jag får vänta lite till...

Hoppas du får en skön helg!

KRAM

Poppins 22 maj 2010 kl. 11:11  

Ja, det är i de små gatorna och gränderna man hittar de finaste motiven. Jag gillar den speciella färgtonen du har fått fram. Det känns som om det är från 50- eller 60-talet - en härlig vintage feeling!
kramar från Poppins

Hannele på Hisingen 22 maj 2010 kl. 11:25  

Kul biler (fint rosa på Järntorget i Göteborg med).

Anna 26 maj 2010 kl. 14:03  

fina vårbilder från stan! ska nog också bege mej mot gamla stan nån dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP