tisdag 6 juli 2010

Komedi



Temat för veckans Miss Match-projekt - komedi - visade sig  vara en riktig utmaning. Jag hade en del idéer, vilka i slutändan blev för svåra att realisera. I stället försökte jag tänka om, vad är komiskt och/eller lustigt. När jag sedan cyklade förbi Stenas Danmarksterminal i fredags slog det mig att det ser lite roligt ut med apan som sitter där på taket. Komedi eller inte - ihop med Sarahs söta bild med den sittande flickan tycker jag att det blev en lyckad diptych. Miss Match är ett projekt med och för kvinnliga fotografer på Etsy. Saras blogg och Etsy.




Last weeks theme for the Miss Match project - comedy - was a real challenge. I had a a few ideas, which didn't work out. Instead I was trying to re-think in terms of what is comically and/or odd. When I went by the building with the monkey on the roof I thought - well at least it looks a bit funny. Comedy or not - I think it matches aVeryStory's (Sarah) picture with the sitting girl. Miss Match is a project for/with female phographers on Etsy (fPoE). You find Sarah's blog and Etsy here.

3 kommentarer:

timjanoakleja 6 juli 2010 kl. 09:23  

Jättefin bild, passar bra ihop! Kul idé med miss match!

Kram, snart semester... :)

Camilla Alvén 6 juli 2010 kl. 20:35  

Perfekt diptyk!!!

Tack för hälsningen, sonen är hemma igen och jag pysslar om honom för fullt!

Ha det bra
Kram

Magnolia Handspun 6 juli 2010 kl. 22:15  

They are all great I can especially relate to the little one reading in the bathroom...very sweet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP