torsdag 15 juli 2010

Semestertider

Hur har ni det i dessa semestertider? Värmen tar fullständigt musten ur mig (ska tilläggas att jag dock är väldigt värmekänslig). Här på västkusten är det dock svalt i jämförelse med värmen som rådde i Stockholm. Det blev turistande i mycket makligt tempo. En dag flydde vi stan och åkte båt ut till Drottningholms slott, väl där började det regna men det var ändå mycket varmt att promenera omkring i den stora barockträdgården.

Dagen efter hade jag lust att gå på Fotografiska men i stället blev det nationalmuseum och utställningen Hemma -skandinaviska interiörer i konsten. Inte den mest nytänkande utställning jag har sett men ändå ett trevligt grepp för att skildra och visa tavlor målade av några av våra mest berömda konstnärer.

 Nu är det utflykter, grillning, bad, umgänge med släkt och vänner samt bokläsning som gäller ett tag framöver. Har du läst någon bok nyligen som jag inte får missa att läsa?







How are you doing? The heat is almost killing me (I should add that I'm very sensitive to heat though). Here on the west coast it's cool in comparison to the warm weather we had when visiting Stockholm the last couple of days. One day we  took a boat out to the royal Drottningholm Palace, and when we reached the palace it started to rain. It was still very hot to walk around in the large Baroque gardens.
The day after we decided to visit the National Museum and the exhibition Home-Scandinavian interiors in the art. Not the most innovative exhibition I have seen but still a nice way to depict and display paintings by some of our most famous Swedish artists.
Now it's time for me to just relaxe, barbeque, swim, hang out with friends and family and read. Have you read a book recently that I should not miss?

8 kommentarer:

Photos by Storm 15 juli 2010 kl. 18:25  

Vi har också haft otroligt varmt de senaste veckorna med temperaturer runt 30 grader. Inte en droppe regn sen den 18-19 juni så här finns inte ett enda grönt grässtrå längre. Mitt motto är att slöa och röra sig väldigt långsamt. Jag njuter dock och kvällarna är gudomliga. I kväll blir det ett kvällsdopp på Öland tillsammans med vänner som hyr hus där den här veckan.

Boktips? Jag har precis läst några Björn Hellberg deckare??? Gillar dom inte egentligen, han skriver omständligt och handlingen är långsam....men just nu passar det min sommarsega hjärna. Ligger i hängmattan och slumrar till mellan kapitlen (haha)/Kram

Poppins 15 juli 2010 kl. 20:50  

Jag gillar inte heller när det är för varmt. Framför allt sover jag dåligt och blir hängig hela dagarna. Men samtidigt är det ju kul att det äntligen blev sommar, så jag ska nog inte klaga för mycket. Jag håller mig i skuggan och ser till att jag har något kallt att dricka. :)
Har läst en hel del men kan inte komma på något att rekommendera. Ian Rankins nyaste och med en ny hjälte i stället för Rebus, kanske? Misstro heter den.

Marina 15 juli 2010 kl. 22:53  

Jo, varmt är det onekligen och jag hade glatt varit nöjd med några grader svalare. Men hur som så är kvällarna helt underbara och ligger man på stranden är ju dagarna också sköna.

HA det bra framöver.Det låter härligt med det du tänker göra. E har precis läst Karin Fossums senaste bok och sa att den är bra. Den ska ajg börja på nu i kväll. Kanske ett tips?

Kram!

Anonym 15 juli 2010 kl. 23:16  

Ja det är väldigt varmt nu! Idag kom ju lite regn, skönt... Jag kan stå ut på dagarna (håller mig i skuggan) men det är jobbigt när det är så varmt på nätterna/morgnarna att man inte kan sova...

Jag rekommenderar Carlos Ruiz Zafons böcker, om du inte har läst dem redan! Vi de drunknade var ju också bra, och just nu läser jag Andningsgunga av Herta Müller - jättebra, tungt ämne men väldigt poetiskt språk! Kanske inget man sträckläser, dock.

Ha det gott, kram!

Hem och Lycka 16 juli 2010 kl. 14:05  

Så vackra bilder! Jag pallar inte heller värmen, på tok för varmt..

kram Mia

Bohème Circus 16 juli 2010 kl. 16:28  

I like very much the calm of the first photo

Georgianna 17 juli 2010 kl. 08:14  

Beautiful and restful images, Karin! I'm kind of amazed that it's so hot there. I didn't think it really got too warm. But it seems to be all over Europe this summer. Hope your weekend is filled with all the things you mentioned. Sorry I can't recommend any good books! xo – g

Magnolia Handspun 17 juli 2010 kl. 19:46  

SO beautiful Karin..the water image is just heaven to me. I love the summer and even if gets so darn hot...I'll take it, I know it only last for a few weeks.
Hoping you are finding shade in these warm days...and have a
"88'an, Gb glass" for me! mums.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP