tisdag 7 september 2010

En plats - två motiv



 Häromdagen när jag promenerade från bussen slogs jag av vad olika motiv man (ibland) kan fånga från en och samma plats. Tro det eller ej men bilderna i det här inlägget tog jag med bara några sekunders mellanrum. När jag stod där på stigen och tittade jag upp i skyn såg jag trädet fyllt av äpplen och när jag istället tittade snett åt vänster från samma plats såg jag en vägg fylld med graffiti. Två motiv som ger färg i tillvaron på helt olika sätt!

The other day when I walked from the bus I was able to capture two very different pictures from exactly the same location. As I stood there on the trail and looked up in the sky, I saw the tree full of apples and when I looked to the left from the same place I saw the wall with graffiti. Two sceneries that give colour to life in totally different ways!

16 kommentarer:

Lotta 8`) 7 september 2010 kl. 22:22  

Läckra yver :) ♥

Lusthuset 7 september 2010 kl. 23:52  

Jag gillar nog äpplena mest....men visst finns det mycket om man ser sig om. Fina bilder bägge två. Ha det bra. Kram!

Anjas Hill 8 september 2010 kl. 06:46  

Otroligt fint fångade motiv! Dessutom gillar jag ditt sätt att reflektera över "tillvaron" - det behövs så lite för att se "saken" från en annan synvinkel.
Hoppas att du ursäktar min hemmasnickrade filosofi;)!/Anja

Karin A 8 september 2010 kl. 07:27  

Tack, kul at ni gillar motiven. :)

Anja - du är så välkommen med din hemmasnickrade filosfi. ;) Jag är inte så bra på det där men reflekterar över "tillvaron" genom kameran. :D

Kram på er och ha en fin onsdag!

Georgianna 8 september 2010 kl. 08:13  

Terrific juxtaposition of images, Karin, and well spotted. I love how the colors really integrate, even with the very different subjects. Have a wonderful week! xo – g

Moa 8 september 2010 kl. 08:59  

gillar båda.. de är så läckra men på olika sätt.. ha en bra dag.. Kram

Camilla Alvén 8 september 2010 kl. 13:48  

Graffitti kan vara ganska snyggt på rätt plats och äpplen är ju aldrig fel...
Ha det bra
Kram

Photos by Storm 8 september 2010 kl. 15:22  

Verkligen färger i olika former. Det gäller att ha ett ögonen med sig och det har man ju ofta med hjälp av sitt fotande. Jag gillar grafittin/Kram

Tulipa 8 september 2010 kl. 20:34  

Bevis på att man ska lyfta blicken!

Kraam Mariette

Glädjekällans Trädgårdsblogg 8 september 2010 kl. 22:42  

Läckra bilder. Det gäller att se sig om åt alla håll ;-)
Ha det gott
Birgitta

t does wool 9 september 2010 kl. 00:38  

yes...2 different,but beautiful comps,Karin~

Karin Wijk 9 september 2010 kl. 09:05  

Ja tänk vad många bilder man går förbi dagligen...tur att du stannade upp och förveigade kontrasterna :-)
Snyggt! / Kram

Kristi 9 september 2010 kl. 15:38  

What wonderful examples of color! Both are beautiful! Hope you have a lovely day. ♥

Moa 9 september 2010 kl. 16:54  

Åh, äppelbilden är bara helt underbar! Så solig och härlig... Jag gillar de mjuka färgerna i graffitin också!

Ha en toppentorsdag!

Kram/Moa

Anonym 11 september 2010 kl. 15:32  

Håller med övriga kommentarer om att det var två jättefina bilder och kul med ett sånt tänk! Kontraster är alltid fint.

Kram!

Ninni 12 september 2010 kl. 10:17  

Två härliga foton som klär varandra trots att de är så olika. Kanske är det den ljusa färgskalan som gör det.
Kameran får iallafall mig att se saker som jag annars säkert skulle ha passerat. Visst är det härligt!
Hoppas din söndag bjuder på vacker väder. Här hos mig regnar det men är ändå varmt...+16.
Kram Ninni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP