tisdag 5 oktober 2010

Att leva i nuet eller kanske inte...



Det brukar heta att man ska fånga dagen och leva i nuet. Men när vinden viner ute kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på det som var och det som komma skall. Just nu känns inte hösten (speciellt inte mörkret) lockande. Då känns våren, solen och färgglada blomster mycket härligare. När jag kikade runt i mina bildmappar på datorn hittade jag dessa bilder. Kanske kan de glädja fler!? Men snart är höstdeppigheten som bortblåst och då kommer det säkert nya bilder och höstinspiration här på bloggen. Happy höst!

We often speak about Carpe diem or pluck the day but when the wind is blowing outside I can only think about the past and the future. I can not say that the fall (especially the darkness) feels very appealing. The spring, the sun and catchy colours on the other hand feel so much nicer. When I looked in the folders on my lap-top I found these pictures. Hope you can find comfort in them too!? I'm sure my fall-depression won't last for long and I'm sure I'll be be back posting new pictures and fall inspiration here on to blog soon. Happy fall!

10 kommentarer:

Moa 5 oktober 2010 kl. 23:05  

Åh, vilka underbara bilder Karin! Så vackert ljus och fokus...

Jag har kommit över min panik över att gå över till hösten och njuter nu av virvlande löv, kappor och halsdukar :) Hoppas du kommer dit snart med!

Ha en bra vecka! Kram/Moa

Georgianna 6 oktober 2010 kl. 01:45  

Hello, dear Karin! I'm sorry the autumn has you feeling down. I know what you mean about the darkness – that's the worst part for me, too, although I think you might get a little darker than we do.

However, these images definitely brightened my day. I did a double take and my first thought was "where did she get ranunculus in October???" :)

I do hope you find many things to enjoy about the season and it won't be long before you have fresh flowers to photograph again. xoxo – g

Anjas Hill 6 oktober 2010 kl. 08:36  

Dina bilder gläder "oss" otroligt mycket! Den väna auran runt bilderna får mig att vekna alldeles! Så fantastiskt vackert - RIKTIGA KARINBILDER!/Anja

Annelie Johnsson 6 oktober 2010 kl. 10:07  

Visst är det så- jag är inte heller nån höstmänniska, saknar ljus & värme..

Underbara bilder Karin. Blir varm & glad bara av att se dem.

Kram♥

Camilla Alvén 6 oktober 2010 kl. 22:14  

Jag som älskar hösten blir faktiskt också lite deppig när vädret inte är så bra, helst vill man ju ha solsken och klar luft varje dag och att vakna på morgonen när det fortfarande är mörkt ute är ingen höjdare MEN för att pigga upp mig själv brukar jag åka ut i skogen och gå en promenad och lukta på skogsdofterna och plötsligt blir jag glad igen.
Ha det bra
Kram

Anonym 7 oktober 2010 kl. 21:55  

Nej regn och blåst är inget kul, nu får det sluta blåsa tycker jag! Men vackra dagar med hög klar höstluft och vackra färger är det helt ok...

Ranunkler är en klar favorit, längtar tills de kommer i affären igen!

Har du inga fler babybilder att lägga upp? ;)

Kram

Karin Wijk 8 oktober 2010 kl. 00:05  

Ja dina bilder får en att längta tillbaka, även fast jag bara älskaar hösten. Men varje årstid har ju sin tjusning och vore det inte mörkt så skulle vi nog inte uppskatta ljuset som kommer sen på samma sätt eller hur :-)/ Kram

Karins fotoblogg 8 oktober 2010 kl. 13:09  

Vackert, vackert! Färgerna är ljuvliga. Visst tog sommaren slut fort och visst kan det kännas lite tungt att ha allt mörker framför sig. Men då passar dina bilder utmärkt till att njuta av! Och jag gissar att vi kommer att få se lika ljuvliga höstbilder här på din blogg snart :)

Happy höst och trevlig helg!
KRAM!

Poppins 8 oktober 2010 kl. 21:29  

Ja, jag blev glad! Vilka härliga färger. Precis vad man behöver en grå regning dag i oktober.
Fast hösten bjuder på vackra färger men just nu är det inget väder att ge sig ut med kameran. Vi får hoppas att det blir ljusare i helgen.

Karin Lindström 9 oktober 2010 kl. 22:11  

Hej Karin!

Åh, vad det var länge sen, jag hoppas allt är bra med dig trots höstdepp *ler*. Själv njuter jag för fullt, hösten är min bästa årstid. Kanske för att jag är född just den här tiden, vad vet jag.

Du tar verkligen jättefina bilder. Kul att se lite människor och barn också, bebisen är ju bara bedårande söt.

Ha en fortsatt fin höst önskar jag dig trots allt!

Många kramar
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP