onsdag 29 december 2010

Simple joy

Är det inte härligt när folk med enkla medel försöker sprida lite glädje? När jag var ute och promenerade på julafton fann jag att någon dekorerat ett träd med en filtstjärna. Avsiktligt eller inte gjorde det mig på riktigt glatt humör. Själv bidrog jag genom att dekorera ett staket i närheten med en polkagriskäpp. Just polkagrisarna har blivit en återkommande favorit i samband med jul - söta att dekorera med och kul att fota.

Decorating fences and trees...

Star

DSC_0084 copy

Snart är nyåret här. Vi håller på att fila på menyn. Vad har du för planer? Jag hoppas hinna med ett inlägg till innan det är dags att önska gott nytt år och säger istället god fortsättning allesammans denna gång!

Isn't it wonderful when people are trying to spread joy around them? When I went for a walk on Christmas Eve, I found that someone had decorated a tree with a felt star. I'm not sure it was intentional but weather or not it made me smile. I decided to contribute myself by decorating a fence close by with a candy cane. I love decorating with Candy canes around Christmas and in addition to that they are fun to shoot. New Year's even is soon here. I'm about to plan for the food. What are your plans? Have a great time!

15 kommentarer:

Linda Lunda 29 december 2010 kl. 14:05  

Fantastiska VYKORT!!!!!

Anonym 29 december 2010 kl. 15:39  

Underbart med det rödvita mot snön!

Vi håller oxå på och filar på nyårsmenyn, ska "bara" ha ett annat par här så det blir lugnt och skönt. Kan behövas i år. Just nu sa Stefan åt mig att sluta leka på internet o skriva inköpslista... ;)

Kram!

La Burbuja Rosa 29 december 2010 kl. 16:27  

love these lovely captures

Magnolia Handspun 29 december 2010 kl. 16:44  

Ljuset ar fantastisk Karin...otroligt vackert. Vad kul at ni springer rundt och decorar...folk skulle gjora det oftara och sprida lite "Christmas spirit".
kram

a-k 29 december 2010 kl. 16:56  

Vackert fångat Karin! Filar mest på min plan om att åka ner till Skeppsbron och fota GP-fyrverkeriet. Vi stod på Götaälvbron förra året så det ska bli kul med ny vinkel i år. Kram och god fortsättning.

Lilla huset på prärien 29 december 2010 kl. 17:09  

Underbara bilder som vanligt Karin - fantastiskt med det vita och det röda. Jag håller också på att förbereda nyåret som sig bör. Hoppas det blir toppen :)

Kram Jenny

Ninni 30 december 2010 kl. 11:07  

Ibland behöv det inte mycket för att glädja sina medmänniskor. Det borde man tänka lite oftare på.
Vilket fint ljus i dina bilder! Har du haft lite hjälp av solen? Just den saknas oerhört här. Det har snöat mer eller mindre i en vecka.
Nyårsmenyn är redan färdigplanerad. Vi ska bara inhandla det sista idag.
Må så gott! Och Gott Nytt År...om vi inte "ses" innan dess.
Kram Ninni

Anonym 30 december 2010 kl. 16:58  

Hej igen, jodå du gissade rätt, en sk androidmobil eller smart phone fick jag! (Typ iPhone men annat märke) :) Har redigerat på bloggen så det framgår, man blir ju lätt hemmablind o tänker inte på hur man skriver!

Ha det bra, gott nytt år!

Kramar

Solveig 30 december 2010 kl. 19:06  

Härliga och skira bilder (till skillnad mot mina haha)! Som svar på din fråga om jag skall ut och fotografera i morgon så är svaret nej - inte vad jag hade tänkt i alla fall. Jag har varit stugsittare hela helgen, tycker inte om den här kylan, men det är kul att fota raketer, har du inte prövat tycker jag att du skall göra det! :) Passar på att önska dig en fin nyårsafton och ett Gott Nytt År! Kram!

Photos by Storm 30 december 2010 kl. 20:34  

Vackra bilder med julkänsla. Jättefint med polkagriskäppen på nätstängslet. Vi kommer fira nyår med tre av mina fyra bröder med fruar. De kommer körande från Linköping och Göteborg i morgon. Har precis gjort desserten (skönt att den är klar) och nu ska jag slappa. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År/Kram

Moa 30 december 2010 kl. 23:38  

Gott Nytt År.. kära Karin hoppas du får en härlig nyårskväll. Så roligt att du dekorerade lite ute på jul.. en härlig idé ska jag tänka på någon gång därute. kram/monica

Lusthuset 31 december 2010 kl. 12:03  

Ja, det behövs verkligen inte så mycket för att man skall bli glad. Din polkagrisbild är ju så läcker. Vi firar nyår sedan många år tillsammans med vänner som har förmånen att bo mitt i stan och det är ju speciellt kl 24. Hoppas bara att islagret som täcker det mesta här just nu vill ge med sig annars blir det halt. Ett GOTT NYTT ÅR på dig Karin. Kram!!

Sophia Callmer 31 december 2010 kl. 12:14  

Fin blogg du har! Hittade hit från Annika. Gott nytt 2011!

Moa 1 januari 2011 kl. 20:28  

Åh, helt underbara bilder! Så trevligt med lite dekorationer ute sådär :)

Hoppas att ditt nyår blev bra!
Kram/Moa

Espresso 22 augusti 2011 kl. 15:37  

Fantastic!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP