lördag 22 januari 2011

C-vitamin

blogg20110122

Nu är det säsong för citrusfrukter av alla de slag. Allra helst njuter jag clemmentiner. Numera säljs de även med små blad kvar och då verkar de vara extra söta och goda! Och pluss i kanten för att de är fina att fotografera. Den lilla plåtasken är ett loppisfynd.

Idag har jag fotograferat en blivande mor och far. Vi hade verkligen en rolig dag ihop. Jag ser fram emot att dela med mig av bilderna här så småningom. Ha en fin lördagskväll!


It's season for citrus fruits of various kinds now. My personal favourite is the clementine/tangerine. In some grocery stores one can find the ones with small leaves and they are extra sweet and good! And in addition to that they are nice to photograph. The little box is a flea market bargain. Have a nice Saturday night everyone!

18 kommentarer:

Marina 22 januari 2011 kl. 19:02  

Bra med sånt som är våde gott, nyttigt OCH fint att fota. Kanon!

Ha en bra lördagskväll! Kram!

Anonym 22 januari 2011 kl. 19:27  

Söt bild, vad bra clementinerna passar i plåtasken! Ja det var jättetrevligt idag, ska bli så kul att få se resultatet!

Ha en trevlig kväll,
kram!

Lotta 8`) 22 januari 2011 kl. 19:33  

Tjohoo :) Kul att träffas idag, om än en kortis :) Skall bli roligt att se bilderna!

Du.... det är lite meckigt att skriva med naglarna - fniss - tur att jag inte är en "skrivande sekreterare" längre ;)

Håller med, om att din bild är en uppigganden kick, och att de clememtiner med blad är godare än utan. Jag har ju egen skörd *fniss* och i morgon, söndag, är det dags för skörd av ännu en egenodlad mandarin ;) Får göra som Ruben tipsade om; använda skalet så det blir kakbak i morgon :)
Ha det bäst ♥

Anna-Malin 22 januari 2011 kl. 21:06  

energi-kick och alltid
så fina fina bilder...

kram.

La Burbuja Rosa 23 januari 2011 kl. 01:23  

lovely pic as always!

Ninni 23 januari 2011 kl. 10:31  

Visst är de goda och fina som fotoobjekt. Jag har också några bilder liggande :)
Vilka vackra vinterbilder du tagit tidigare. Såna dagar får man njuta av. Idag verkar vi få en solig dag fast snön är inte alls så fin som på dina bilder.
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

Yvonne - Frl. Klein 23 januari 2011 kl. 10:49  

Hallo Karin,
the colors from the clementines and the box looks so great!
Have a wonderful sunday,
Hugs,
Yvonne

P.S.: Dein deutsch ist sehr gut !!!!

Lotta MayaLee Photography 23 januari 2011 kl. 14:43  

Vilken ljuvlig bild! Är svag för plåtaskar, håller alltid utkik efter sådana när jag är på loppis :-)
Kram Lotta

Photos by Storm 23 januari 2011 kl. 15:52  

Å jag gillar apelsiner. Fin bild och vilken söt plåtburk. Ser fram mot dina porträtt/Kram

Annelie Johnsson 23 januari 2011 kl. 20:56  

Underbar bild!! Visst får man lite vårkänning..

Kram♥

Solveig 23 januari 2011 kl. 23:34  

Så enkelt och så vackert! Jag fick lust att ta en clementin från asken det kändes precis som att det skulle kunna gå... ;) Ser fram emot dina gravidfoton! Kram

Anonym 24 januari 2011 kl. 08:49  

Energi genom en bild!

Moa 24 januari 2011 kl. 17:44  

Åh, så fint! Här säljs de minsann inte med kvistar, inte vad ja har sett i alla fall. Men det gör onekligen massor för snyggheten :)

Hoppas att du har en fin måndagskväll!

Kram/Moa

Camilla Alvén 24 januari 2011 kl. 21:21  

Härlig bild och gott och nyttigt med citrusfrukter.

Ha det bra
Kram

t does wool 25 januari 2011 kl. 04:09  

fresh and lovely,Karin~

Kristina - ingen vanlig dag 25 januari 2011 kl. 16:39  

Vackert, vackert. Och en riktigt energikick!
/Kristina

Karins fotoblogg 26 januari 2011 kl. 08:45  

Du har verkligen öga för sånt här!
Fin plåtburk!

Oj så spännande att få se dina porträtt :D

Ha det gott, kram!

Anjas Hill 26 januari 2011 kl. 17:50  

Fin bild - som vanligt! kan dock inte låta nbli att se bilden lite humoristisk: "Jag vill också få plats i burken och bli fotograferad!"/Anja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP