tisdag 29 mars 2011

Min bloggplats

minbloggplats20110329


I samband med flytten fick mitt stora gamla skrivbord flytta hem till mina föräldrar. Jag saknar det men just nu har jag varken plats för eller behov av ett sådant rejält skrivbord. I sovrummet har jag istället inrett med ett litet bord som rymmer datorn och lite till. Men min bloggplats vet jag inte om jag kan kalla den. Minst lika ofta sitter jag i en soffa med en min laptop i knät.

Bordet, tidningsstället och kannan är loppisfynd. Väskan, pennorna och ljuslyktan kommer från Marocko. Framöver ska det upp en tavla eller ännu hellre någon form av anslagstavla bakom skrivbordet. Någonting som bryter av och ger lite färg. Vanligtvis ser det inte lika välstädat och rosa-sött ut. Tänk att en borttagen hög med räkningar och en blomsterbukett kan ändra intrycket så mycket. :) Har du en bloggplats eller är du liksom jag mobil? Fler bloggplatser hittar ni på Fabriken.


I recently moved my old and big desk to my parents house. I really miss it but right now I don't have the need or space for such a large piece of furniture. The bedroom I have a small little table instead but I can't call it my blog place. I usually sit in the sofa instead. The desk,  the newspaper stand and the pitcher are all second hand bargains. The bag, pens and candle holder are from Morocco. Usually it does not look as tidy and pink (cute) :). Do you have a blog site, or are you like me mobile?

15 kommentarer:

Lilla huset på prärien 29 mars 2011 kl. 20:44  

Hej Karin!

Vad fint du har det! Och vad mycket fint du fick hem från Marocko. Jag bara måste åka dit någon dag! Läste lite här på din blogg och gillade inlägget och papperstranorna väldigt mycket - så fin gest att vika sådana. Vackra bilder!

Tusen tack för din fina kommentar om min bild.

Kram Jenny

Ninni 29 mars 2011 kl. 20:59  

Så fint och prydligt du har det! När jag ser mig omkring på min bloggplats så önskar jag att det såg lite mer städat ut hos mig :)
Jag är en samlare som lägger allt möjligt som ska uträttas på skrivbordet där jag sitter. Böcker som ska läsas, anteckningar, skissbok och små lappar med idéer. Pynt får tyvärr inte plats när man har så mycket runt sig:) Men jag sitter alltid vid skrivbordet eftersom jag har en stor bildskärm och ritbräda kopplad till min bärbara.Nu ska här städas!
Kram Ninni

Marina 29 mars 2011 kl. 21:22  

Det ser väldigt fint och mysigt ut hos dig och din bloggplats.

Kram!

Lotta ♥ ohlovely.se 29 mars 2011 kl. 21:31  

Vilken otroligt vacker och inspirerande bloggplats/kontor. Lovely!

Ha en fin kväll!
/C

Mariette 29 mars 2011 kl. 21:48  

Hej!

Ja tänk, en liten bukett eller en enda blomma och så har man piffat alla platser man sätter det på!
Jättefin hörna!

Gillar sjalen och väskan där också...

Kram Mariette

House number 15 29 mars 2011 kl. 22:07  

Vad roligt att jag har hittat till din fantastiska fina blogg och din hörna ser inbjudande ut.

Ha det gott!
Kram Christina

beautifully, suddenly 30 mars 2011 kl. 02:19  

It looks like a beautiful space, even if you don't necessarily blog there :) Like you, I blog all over the place!

Natasha.

LissenTo 30 mars 2011 kl. 04:33  

Vad rofyllt och vackert det är i din blogghörna. (Ja plockar man bort tristheter som räkninga och så, blir det genast finare :-))

Det är inte många programm som "fångar" mej helt. Gör också gärna två saker samtidigt.

Så otroligt vackra bilder du tar,som körsbärsblom t.ex. Fint att skänka till Röda korset.

Ha det så gott.// Kram Lissen

Hem och Lycka 30 mars 2011 kl. 09:30  

Sååå snyggt Karin! Önskar mig ett helt annat arbetsrum än vad vi har i dagsläget men maken vägrar tapetsera om och jag kan väl hålla med honom om att det inte är någon större vits när vi inte kommer bli kvar här så länge till. Lite väl maskulint härinne, suktar efter lite vitt och mer feminint!

kram Mia

Lusthuset 30 mars 2011 kl. 10:30  

Hej du!! Det ser väl ut som en både vacker och stimulerande miljö för bloggande och annat trevligt. Hoppas att du trivs på ditt nya ställe....alltid spännande att röra på sig. Jag har sagt det förut men säger det igen....så vackra bilder tu tar. Sror Kram!!

Moa 30 mars 2011 kl. 10:58  

Åååh, vilken fantastisk bloggplats! Jag blir så inspirerad... Det ser verkligen ut som taget ur en inredningstidning! Jag älskar de små rosa accenterna... och vilket underbart ljus sen!

Själv sitter jag i soffan med laptopen på armstödet och fötterna på soffbordet, det är inte alls lika glamouröst som din fina arbetsplats :) Ha en toppendag! Kram/Moa

Yvonne - Frl. Klein 30 mars 2011 kl. 12:01  

Liebe Karin,
Du hast einen wunderschönen Platz zum Bloggen. Ich sitze mal im Büro und mal mit dem Laptop auf dem Sofa!
Einen schönen Tag wünsche ich Dir,
liebe Grüße
Yvonne

Myownhome 30 mars 2011 kl. 20:02  

Vilken fin blogghörna du har :)

Anonym 31 mars 2011 kl. 01:06  

Vad mysigt det ser ut! Pretty in pink... :-)

Kram

Karins fotoblogg 31 mars 2011 kl. 21:36  

Hahaha :) Jag tänker INTE avslöja hur det ser ut hos mig! Men jag skulle bra gärna ha det som du! Du har verkligen ett öga för inredning. Det syns i dina stilleben också!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP