måndag 13 juni 2011

Porträtt av en stilig karl och loppis på Heden

En stilig karl fick följa med mig hem i helgen. Från en loppis och i form av ett inramat porträtt. Och inget annat om ni trodde det. Men det var inte porträttet i sig utan ramen som drog till sig min blick. Faktum är att jag redan funderar över om jag ska dumpa karln och endast låta ramen pryda väggen. Eller vad tycker ni!?


Det var sista loppisen på Heden innan sommaruppehållet. Under juli månad är det istället loppis på Stigbergstorget i Majorna varje lördag.








A few pics from a flea market here in Gothenburg. I bought the framed picture of the man you see in the first photo above. But to be honest it wasn't the man who caught my eye, it was the frame. I'm even thinking of just putting up the frame on the wall, or what do you think? :-)

12 kommentarer:

Yvonne - Frl. Klein 13 juni 2011 kl. 22:10  

Liebe Karin,
der Bilderrahmen sieht wunderschön aus. Ich mag so alte Rahmen sehr gerne! Eigentlich wollte ich gestern auch auf einen Flohmarkt, habe es aber leider nicht mehr geschafft!
Eine schöne Woche,
viele liebe Grüße.
Yvonne

LissenTo 13 juni 2011 kl. 23:22  

Superfin ram, som pryder sin plats både med och utan karl :-)


Ha en bra start på veckan. // Lissen

a-k 13 juni 2011 kl. 23:57  

Du kan väl spara honom tills du tröttnar på honom ;-)

Moa 14 juni 2011 kl. 08:45  

Haha, jag skrattade åt din beskrivning. Tavlan är fin som den är tycker jag, men ramen är säkert helt underbar för sig själv också!

Ha en bra vecka!
Kram Moa

Anonym 14 juni 2011 kl. 09:03  

Aha, har du herrsällskap på rummet... ;-) Ramen är fin med och utan herre tycker jag.

Kul med loppis, jag borde ju passa på att gå nån vardag nu! Helgerna är så fulla både när man jobbar och är mammaledig. Är på jakt efter symaskinsunderrede och gamla fönster, blev jag påmind om av dina bilder.

Kram

butiksofie 14 juni 2011 kl. 09:04  

Hi, these pics are gorgeous!!! I haven´t been to a flea market for a while now! Unfortunatly!!! Hughs Anja

Karins fotoblogg 14 juni 2011 kl. 20:40  

Hahaha :)Ja, dumpa karln! Nä, allvarligt, det är fint med honom men jag tror nog att det blir finare utan... Ramen är verkligen sk*tsnygg!

Kul med loppis!
Kram!

Fröken Fräken 14 juni 2011 kl. 21:57  

Men vilket loppisbegär jag fick när jag ser dina bilder! Underbar ram! Jag spanade in en liknande på loppis i helgen, men försäljare talade sig varm för motivet i ramen, vilket jag tyckte var hemskt, och därför inte hade lust att betala det begärda priset... men det kunde jag ju inte säga! :-)

Karin Wijk 15 juni 2011 kl. 09:49  

Blir lite avis när jag ser dina fina bilder. Skulle vara kul och gå på loppis, var alldeles för längsedan. Gamla ramar skulle jag kolla efter :-) / Kram

MinLillaSkattkista 15 juni 2011 kl. 22:25  

Så mycket fint att titta på och så härliga färger du har i dina foton.

Camilla Alvén 16 juni 2011 kl. 19:20  

Kul med loppis, speciellt när man gör fynd! Ramen är jättesnygg både med och utan karln...

Ha det bra
Kram

kristina 16 juni 2011 kl. 21:13  

jag tyckte mannen var rätt söt faktiskt :-) kul med loppis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP