fredag 22 juli 2011

En gåva...

 DSC_0424 copy

DSC_0418 copy

Säg hej till min nya kamera. En analog (helt manuell) Praktica med ett 50 mm-objektiv. En fin gåva från en fin bloggvän som jag träffade för första gången häromdagen. Jag har följt Kristinas blogg och Flickr under ett antal år och inspireras alltid av hennes analoga fotografering. Jag hade spanat ett tag (läs försökt buda hem på tradera men misslyckats) efter en analog kamera när hon erbjöd mig en av sina, som hon ändå inte använder. Hur snällt som helst. Tack snälla Kristina! Besök hennes blogg Vigdis et al. eller kika på hennes bilder tagna med en likadan Praktica här. Kameran är laddad med film men jag misstänker att det kommer krävas en hel del övning för att få till bra bilder...

Say hello to my new Praktica camera. It was Kristina (visit her blog Vigdis et al.) who kindly gave it to me. Thank you so much Kristina! I've already started to take photos but I think that I will have to practice a lot before I get some decent ones... 

5 kommentarer:

Lotta 8`) 22 juli 2011 kl. 21:29  

*hej, hej, nya kamera* :) Men vad spännande! Undra vad det är för skillnad att fota, tanken bakom bilden? Skall du framkalla själv eller lämna in filmen? Minns den där pocketkameran man hade som tonåring men då var det ju bara klick och lämna in filmen för framkallning. Är det olika val av filmer man använder? Spännande Karin!

Och vilken vänlig gest av din bloggvän, himla gulligt :)
Ser fram emot dina nya bilder :)

Kram ♥

Yvonne - Frl. Klein 23 juli 2011 kl. 08:11  

Liebe Karin, die Kamera ist toll!
Wie lieb, dass sie Dir geschenkt wurde!
Ich freue mich schon auf Fotos davon!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Karin A 23 juli 2011 kl. 10:20  

Hej Lotta! Tanken är väl "back to basic". Med tanke på att det är dyrt att köpa film och framkalla kan man inte knäppa tusen och åter tusen bilder. Nej det gäller att välja rätt tillfällen. ;) Jag kommer att lämna in för framkallning och till att börja med få bilderna på Cd. Många scannar in dem själv. Och ja det är olika typer av filmer som gäller. En viktig skillnad är iso-känsligheten...

Tack för din hälsning!

Yvonne, vielen Dank. Ich freue mich auch. ;) Viele liebe Grüße!

kristina 24 juli 2011 kl. 17:13  

du får den att se väldigt tjusig ut :-) ser fram emot att se dina bilder, och tack för trevlig fika!
kram!

Moa 25 juli 2011 kl. 00:18  

Åh, så fantastiskt snällt! Det blir spännande att se hur bilderna med den blir :) Dina foton av kameran är riktigt fina, gamla kameror gör sig verkligen bra på bild! :)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Moa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP