onsdag 31 augusti 2011

Här och nu eller någon annanstans?



Jag är på väg mot något, lever tyvärr sällan i nuet. Att fånga dagen, det är inte något jag är bra på. Däremot är jag bra på att drömma, längta, vänta och tänka tillbaka på det som var. Jag tänker på det som komma ska och glömmer liksom bort att stanna upp där jag är för tillfället. De senaste dagarna har varit minst sagt hektiska med tidiga morgonar och sena kvällar. Men idag stannade jag upp, om än bara för någon minut och tog in den underbara sommarkvällen. Hur är det med dig? Fångar du dagen eller är du oftast någon annanstans än här och nu?

I'm dreaming of the future, I'm thinking of the past. I'm not really good at "carpe diem". How about you? Do you seize the day or are mostly somewhere else than here and now? Today I stopped for a minute and enjoyed the beautiful summer evening.

6 kommentarer:

Lotta 8`) 31 augusti 2011 kl. 21:51  

Härlig drömmarbild :)
Jag är nog en som fångar stunden, stannar ofta upp och noterar nuet. En kär vän som hade en allvarlig sjukdom och tyvärr inte är med oss längre, lärde mig att vi lever idag, att morgondagen är värd mindre än nuet. Men drömmar och nya mål måste vi ju ha oxå :)
Kram ♥

Karin A 31 augusti 2011 kl. 22:00  

Klokt skrivet Lotta och vad bra att du fångar dagen! Kram

Petra 1 september 2011 kl. 10:48  

Jag övar och övar genom yogan på att ta tillvara på nuet och att utgå från de förutsättningar man har här och nu. Det är en fantastiskt bra skola! Har du provat?

Solveig 1 september 2011 kl. 18:53  

Äntrar filosofiska rummet med att du är väl som folk är mest... det är väl så att vara människa! Carpe diem är ett vackert ord, men jag tror att det är dom som mött eller möter döden som klarar av det allra bäst, vi andra stannar till ibland och upptäcker något man aldrig sett förut och får en stunds uppenbarelse men sen rullar livet på igen... så poff har jag förstört allt...men din bild var väldigt belysande! :) Kram

Marina 1 september 2011 kl. 20:46  

Jag är nog ganska mycket här och nu men ibland har jag en förmåga att oroa mig för sånt som kanske kommer gå snett eller dåligt. Men bara ibland.

Kram!

Anonym 1 september 2011 kl. 22:42  

Fantastisk bild, vilket ljus! Den borde du nästan skicka in till nån tävling... Jag är nog som du, har lätt att längta framåt istället för att njuta av nuet. Men en av fördelarna med barn är att man tvingas leva mer i nuet, och jag försöker verkligen njuta av den här tiden som ju inte kommer igen, istället för att längta tills han går, pratar, slutar amma, etc. Svårt men viktigt!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP