lördag 3 september 2011

Ett stycke tavelvägg...

Nu är den klar, tavelväggen alltså. Eller klar och klar. Klar blir den kanske aldrig när man som jag gillar att förändra då och då. Faktum är att jag redan hunnit ändra lite grann sedan de första bilderna togs (ser ni vad som kommit till på den nedersta bilden?). Tavlorna hänger över en av Ikeas storsäljare. Inte världens snyggaste bokhylla men det är väldigt trevligt med något som också kan agera sido-/avställningsbord. Något där man kan ändra mest hela tiden. Just nu finns där flera loppisfynd. Till exempel de svarta ramarna och ljusstakarna, som jag har spraymålat svarta.

20110903_blogg1
20110903_blogg2
20110903_blogg4
20110903_blogg3
20110903_blogg5

Idag blir det brunch, loppis och kolonihäng. Sköna, sköna septemberlördag!

***

Some more pics from my home. I've now finished the wall with paintings and other pictures. Well, to be honest I'm not sure if I ever will finish it since I like to change things. Can you see what I changed/added (by comparing the first and the last picture)? Most things are flea market findings, such as the black frames and candlesticks, which I've painted black. Have a nice Saturday!


20 kommentarer:

LissenTo 3 september 2011 kl. 11:46  

Det blev superfint Karin. Det som jag fastnar för är att du blandar gamla bilder med det nya, en sådan perfekt avvägning.

Ha en väldigt fin helg! Kram Lissen

Kristina - ingen vanlig dag 3 september 2011 kl. 13:55  

Så himla snyggt! Gillar också blandningen och bilderna massor.

Moa 3 september 2011 kl. 14:38  

Så snyggt! Jag gillar alla bilder från ditt hem, det ser både mysigt och superfint ut! :)

Hoppas du har en fin lördag!
Kram Moa

Hem och Lycka 3 september 2011 kl. 14:59  

Ursnyggt! Skön blandning! Kram Mia

Ninni 3 september 2011 kl. 16:22  

Jättesnygg blandning av gammalt och nytt! Visst är det roligt att "pynta" :)
Brunch blev det för mig också men också ett besök allra högst uppe i ett kyrktorn. Riktigt roligt!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ninni

Georgianna 3 september 2011 kl. 18:24  

Hi Karin, Fantastic job on the wall – I love the flea market finds and the integration of the old and new. Very fresh and stylish! Hope you are enjoying a very lovely weekend. xo xo - g

Hannele på Hisingen 3 september 2011 kl. 18:30  

Jätteläcker vägg.

Lilla huset på prärien 3 september 2011 kl. 21:08  

Hej du söta!

Åh vad dina kommentarer värmer! Tusen, tusen tack. Jag blir så himla glad. Jag som älskar dina bilder, det betyder mycket när du gillar mina.

Hoppas du har en härlig och underbar helg!

Kram Jenny

Maria 3 september 2011 kl. 23:42  

Såå himla snyggt, och du fick verkligen ihop ramarna i en sån snygg kombination. Hoppas allt är bra och att du har/har haft en skön helg :-)

Kram!

Anonym 4 september 2011 kl. 09:58  

Riktigt snyggt! Tror att boxen är ny på sista bilden... :-) Kul med loppis, jag kom ju aldrig iväg häromveckan men ska ta mig till Reningsborg nån lördag framöver.

Ska bli så kul att se bilderna!

Kram

Line 4 september 2011 kl. 13:29  

en av de snyggaste tavelväggar jag sett! tjusigt!

Camilla Alvén 4 september 2011 kl. 19:20  

Vad fint du har det!

Hoppas att du har haft en skön helg
Kram

Marina 4 september 2011 kl. 20:15  

Kolonihäng? Är det vid din egen?

Kram!

Fröken Fräken 4 september 2011 kl. 20:43  

Ah, så stiligt! Själv spikade jag upp en ramvägg ovanför pysselbordet idag, jag har så himla svårt att bestämma vad som ska vara i ramarna!...

Marina 4 september 2011 kl. 21:15  

Av äpplena gör vi mest äppelkakor, paj, muffins och liknande. Kräm blir det också ibland men äppelmos är det ingen som äter precis så det har vi slutat göra.
Har precis ätit en äppelkaka med toscatäcke där jag bytte mandelspån mot solrosfrö. Mmmm....

Kram!

millandante 5 september 2011 kl. 07:27  

Så himla snyggt!! Verkligen inspirerande! Korgen är också så fin där...
Jag länkar till din superfina blogg nu!

Kram Milla

Yvonne - Frl. Klein 5 september 2011 kl. 09:40  

Liebe Karin, Dein Zuhause sieht wunderschön aus! Die Bilder an der Wand sind eine sehr schöne Idee und Dein Sofa ist ein Traum!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Karin Wijk 5 september 2011 kl. 14:49  

Riktigt snyggt blev det!! Håller faktiskt på med ett liknande projekt hemma. Men några ramar fattas...så det vore ju inte dumt att gå på loppis. Tack för kommentaren. Förhoppningsvis kommer jag få mer tid att hålla koll på dina fina blogg nu när jag är hemma. / Kram

Petra 7 september 2011 kl. 09:39  

Åh, så fint du har i ditt hem Karin!!! *avundsjuk* En småbarnsförälders dröm!!!....

Lotta ♥ ohlovely.se 19 april 2013 kl. 18:56  

Åh. Fantastiskt! Så fint du har det. Underbart! Personlig tavelvägg och så otroligt mycket vackra saker. Älskar den! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP