måndag 19 september 2011

Tappra typer

20110919_blogg1

Än finns det tappra typer som inte ger vika för regn och blåst. Rosonskärorna står där på rad, den ena praktfullare än den andra, och blommar oförtrutet trots att hösten onekligen är här. Jag bjuder på några bilder som åtminstone får mig att glömma regnet där ute en liten stund. Och bara för att det ska bli extra somrigt krämade jag visst på lite extra i Photoshop. Eller är det min nya dator som spelar mig ett spratt?

20110919_blogg6

There are still some brave ones flowering (even though it has been raining and blowing for a while now). The cosmos are standing there in line, one more splendid than the other, and they bloom despite the fact that autumn is undeniably here. Today I share a few pictures that at least make me forget about the rain for a little while ...

20110919_blogg2
20110919_blogg3
20110919_blogg5
20110919_blogg7


12 kommentarer:

Georgianna 19 september 2011 kl. 23:32  

Gosh, these are beyond gorgeous, Karin! The colors blend the best of summer and autumn – I love how you processed them. And now, I must find some cosmos to photograph! :) I planted them in the past but have not been very successful.

Anyway, just love these!

Happy week to you! xo – g

A House With A View 20 september 2011 kl. 06:37  

Uuuunderbara bilder!! Visst är det härligt att det fortfarande blommar utomhus!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Unknown 20 september 2011 kl. 11:28  

Absolutely stunning photography :) Tks for sharing.

Marina 20 september 2011 kl. 19:54  

Så fina så och med dina bilder blev blomman om möjligt ännu finare.

Kram!

millandante 20 september 2011 kl. 22:26  

Helt UNDERBARA bilder!!! Sådana som man liksom inte kan sluta titta på... de skulle du göra tavlor av!!

KRAM

Moa 21 september 2011 kl. 08:37  

Ååååååh, så vackert Karin! De här bilderna borde du verkligen framkalla i gigantiska format och fylla alla väggar med :) Tänk så glad din höst och vinter skulle bli då :)

Fungerar det bra med nya datorn? Redigeringen ser då utomordentligt fin ut! Kul med en ny och fräsch dator :)

Ha en superfin onsdag!
Kram Moa

Fröken Fräken 21 september 2011 kl. 14:01  

Ah, då får jag se hur vackra mina rosenskäror skulle ha varit om de hade behagat blomma! De verkar bara ha satsat på att växa sig så höga som möjligt och ser mest ut som ill...

Yvonne - Frl. Klein 21 september 2011 kl. 18:03  

Liebe Karin,
Deine Fotos sind einfach immer wunderschön! Diese gefallen mir wieder ganz besonders gut!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Lindas trädgårdsblogg 21 september 2011 kl. 21:47  

FLÄMT!!!! Det var de vackraste rosenskärabilderna jag sett ever! Kanske det vackraste jag sett ever?!?!

a-k 22 september 2011 kl. 17:30  

Vackert Karin!

Anonym 23 september 2011 kl. 03:14  

Jag kollade på bilderna innan jag läste texten och tänkte på hur vackra de var - som målningar! Försök komma ihåg vad du gjorde... ;-)

Kram kram

Madde 18 oktober 2011 kl. 16:05  

Vilka fina bilder! Satt just och längtade till julstöket men nu saknar jag sommaren istället :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP