lördag 10 september 2011

This is my sign.

20110910_blogg1

Det är ju inte mer än rätt att jag avslöjar den lilla förändring jag gjorde och skrev om här. Den lilla sak som kom till var ett litet peace-märke. Märket/tecknet knåpade jag ihop själv med hjälp av en handfull loppisfyndade knappar, ett stycke ståltråd, ett par tänger och en smula tålamod. Ett lagom okomplicerat diy-projekt, om ni frågar mig.

20110910_blogg2

Häromdagen blev det en tur inom Bookbinders design på väg hem från jobbet. Oj, så mycket snyggt där finns just nu. Hyllorna är bland annat fyllda av kort och anteckningsböcker som illustrerats av Lotta Odelius (de som går i blått är så snygga!), Stina Wirsén och omåttligt populära Therese Sennerholt. Jag behövde ett tecken till och ett kort fick därför följa med hem. Citatet är lika träffsäkert som alla andra som kommer från Sennerholts penna.

20110910_blogg3

I veckan har jag fått min nya och ofantligt efterlängtade dator. Inte en dag för tidigt. Mac är ju kända för att vara användarvänliga och än så länge stämmer det till fullo. Jag ser fram emot att läsa bloggar och se bilder i stort format framöver. :D

Trevlig helg!

***

A while ago I made the little peace-sign. It's a really simple diy-project. All you need is buttons (mine are from a flea-market), wire, a pair of tongs and a little bit of patience.

On my way home from work the other day I quickly visited Bookbinders design. The shop was full of gorgeous stationeries, many illustrated by talented Swedish illustrators like Therese Sennerholt who has illustrated the card above.

Happy weekend!


7 kommentarer:

Marina 10 september 2011 kl. 19:22  

Jaha, så du är en dansare! Förra året hade Erica och hennes grupp en Bollywood dans i sin våruppvisning.
Lycka till med det! Jag håller mig till Zumba, det tycker jag är kul.

Vilket fint "märke" du skapat!

Kram!

Yvonne - Frl. Klein 11 september 2011 kl. 09:37  

Liebe Karin,
das Peace-Zeichen ist Dir super gelungen!
Eine tolle Idee!
Viele liebe Grüße,
Yvonne

Lotta 8`) 11 september 2011 kl. 21:23  

Flinka fingrar du har Karin, och en stor porti0n tålamod med att trä tråd genom små, söta knappar - himla fint!!

Snyggt blev det också med din tavelvägg! Läckert! Jag letar ramar på loppis men inte hittad just "de där" ännu :)

Ha en bra vecka, kram ♥

millandante 11 september 2011 kl. 21:52  

Superfint!!! Blir pysselsugen:)

Kram

annixen. 11 september 2011 kl. 22:06  

Jättefint! Och den där anteckningsboken är jag så sugen på att köpa imorgon på lunchen! :)

Anonym 12 september 2011 kl. 05:14  

Sött märke och bra citat! Skönt att du äntligen fick hem datorn, jag läser nästan bara bloggar på mobilen numera men just bilder blir ju bra mycket bättre i större format!

Ses imorn (egentligen senare idag)!
Kram

Anna-Malin 13 september 2011 kl. 19:42  

så fint du gjort! men det ser väldigt pillrigt ut ;)

ja, jag föll som en fura för katalogen och bilderna! tonerna är fantastiska och bilderna passar absolut bra på väggen :)

kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP