söndag 9 oktober 2011

Att vara förtjust i hösten.*

DSC_0329 copy
DSC_0078 copy
DSC_0342 copy
DSC_0326 copy

Kanske tycker ni att jag börjar bli tjatig med mitt skriveri om årstider i allmänhet och vädret i synnerhet. Det senare ska jag försöka glömma bort ett tag men årstiderna, ja de älskar jag. Hösten är dessutom extra rolig att föreviga på bilden. Kameran älskar alla färger därute, så är det bara. Det är inte samma eufori som på våren, då det alltid finns något nytt att föreviga men som sagt, färgerna och ljuset är särskilt fint på hösten. Hoppas ni alla har haft en fin helg och tack så hjärtligt för alla fina ord ni skrev i kommentarerna till mitt senaste inlägg. Jag önskar jag hade en tidning och skicka er allihop!

*Sedan jag började läsa den här otroligt underhållande och fina bloggen kommer jag på mig själv att allt oftare tänka ut passande bloggrubriker som inleds med "Att...".

***

Maybe do you think I'm writing too much about the seasons in general and the weather in particular. The latter I'll try to forget for a while but the seasons, yes I simply love them. It's really extra fun to photograph in the autumn. The camera loves the colors out there. It is not the same euphoria as in the spring, when there is always something new to capture, but as I said, the colors and light are especially nice in the fall. Hope you all had a nice weekend and thank you very much for all the wonderful words you wrote in the comments on my last post. I wish I had a magazine to send to all of you!

10 kommentarer:

LissenTo 9 oktober 2011 kl. 18:34  

Vilket mjukt fint ljus du har i höstbilderna. Varje årstid har sin tjusning,vill inte vara utan.
Fast sommaren borde vara längre :-).

Jättefina bilder.

Höstkramar Lissen

Marina 9 oktober 2011 kl. 18:40  

Håller med om att höstens färger gör sig bra på bild. Mycket bra!

Jag funderar på vad jag ska göra med alla foto och hur ska det då bli när jga köper ig en systemkamera? Då lär jag säkerligen fota ännu mer och förhoppningvis lyckas bättre med bilderna.
I ett gammalt hus som vårt är det snålt med väggytor. Många fönster och dörrhål!

Kram!

Lotta ♥ ohlovely.se 9 oktober 2011 kl. 19:37  

Åh, så vackert. Jag njuter och beundrar dina fantastiska bilder. Du är en duktig fotograf. :)

Ha en fin söndag!
Kram från C

Anne 9 oktober 2011 kl. 21:12  

I love the colors out there too - definitely my favorites, so beautiful!

millandante 9 oktober 2011 kl. 22:34  

Njuter också av hösten, och av dina vackra bilder igen!!

Ja, hon skriver så roligt någons fru;)

KRAM

Stina 10 oktober 2011 kl. 16:03  

Jättemysiga bilder.:-) Stina

annixen. 10 oktober 2011 kl. 22:26  

Höstbilder kan jag inte få nog av, speciellt då de är så magiska som dina!

Anonym 11 oktober 2011 kl. 03:49  

Höstbilder tröttnar man aldrig på så fortsätt du! :-)

Kram

Blommiga Karin 11 oktober 2011 kl. 20:30  

Jag älskar höstens alla vackra färger och du har ju fångat hösten på ett vackert sätt. Fortsätt med det...:-))
Kram Karin

Karin Wijk 12 oktober 2011 kl. 10:16  

Instämmer, höstens färger är svårslagna :-) Stort Grattis bildpubliceringen, vad roligt!!! Det blir säkert fler :-) / Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP