fredag 4 november 2011

Friday again


20111104-blogg1

Fredag igen. Består veckan bara av måndagar och fredagar månntro? Jag tycker veckorna (och helgerna för den delen) går galet fort. Nåväl, fredagar är fina dagar. Helgen ligger framför en och väntar på att fyllas med förhoppningsvis trevliga aktiviteter. I helgen tänker jag gå på födelsedagskalas och påbörja ett nytt syprojekt. Förra helgen följde jag nämligen något oplanerat med på symässa och så klart kunde jag inte motstå alla fina tyger. När tyger presenteras på ett snyggt sätt är de mer lockande än smågodis. Av tygerna ska det bli en ny rund kudde till min soffa. Kuddsamlingen tillhör förresten en av de samlingar som växer snabbast här hemma. Senast att flytta in är den fina stickade varianten som min mamma har gjort (tack!). Trevlig helg allesammans!

20111104_blogg2

Friday again. Some times I wonder if the week only consist of  Mondays and Fridays? I think that the weeks (and weekends for that matter) goes so fast. Well, Fridays are at least really nice days. The weekend is waiting to be filled with (hopefully) fun activities. This weekend I intend to go to a birthday party and to start a new sew project. Last weekend, I went to a sew fair and I couldn't resist all the pretty fabrics. When fabrics are presented in a nice way, they are just like candy to me. I hope to sew a new cushion of the fabrics I bought. My collection of cushions is by the way one of the fastest-growing collections in my home. The latest addition is the one above, which my mother knitted (thank you!). Happy weekend everyone!

13 kommentarer:

Diana 4 november 2011 kl. 20:33  

Wow, din mamma har talang! Jättehärlig kudde!
Är avis på dig som kan sy och pyssla eget... Ja, jag vet att ett kuddfodral inte speciellt avancerat att sy, men jag kan inte ens trä min egen symaskin. Haha!

Marina 4 november 2011 kl. 21:04  

Ser ut att vara fina tyger du har hittat och en stickad kudde skulle jag också vilja ha.

Jag har varit ledig tre dagar nu och de dagarna har gått SÅ fort. Nu har jag två dagar kvar innan jobbet kallar igen och förmodligen kommer lördagen och söndagen att gå fort även de. Tiden går fort, det är väl så? Härligt med fredag hur som helst.

Kram!

Lottas Fotografi 4 november 2011 kl. 22:13  

Ljuvliga tyger, kommer att bli fina kuddar ;) vilken fin kudde din mamma gjort!
Fredag är bäst, då har man hela helgen framför sig!
Ha det gott! kram Lotta

LissenTo 4 november 2011 kl. 22:29  

Vad roligt att följa med på något oväntat och nog blir man mer sugen att köpa om det är fint upplagt.

Jag som tog träslöjd i högstadiet, sydde klart 3 kuddar igår. Min på senare år, lust att skapa, förvånar mej själv på ett positivt sätt.

(Den stickade kudden, fin, var har du hittat mönstret, min mamma stickar också )

Ha en fin helg, den låter lovande :-) Kram Lissen

Ninni 5 november 2011 kl. 15:56  

Usch ja, veckorna går alldeles för snabbt. Och helgerna ännu snabbare :)
Du gör mig sugen på att sy...det känns som det var länge sedan. Den stickade kudden är ju jättefin och det blir säkert din runda också.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ninni

Anonym 5 november 2011 kl. 17:06  

Kul med symässa! Jag var på scrapmässa idag, är nu lika full av inspiration som plånboken är tom... ;-) Fina tyger, de räcker väl till mer än 1 kudde? Kanske en hel kuddsamling om du får feeling! :-)

Vi hörs, kram!

Fröken Fräken 5 november 2011 kl. 20:28  

Oj, symässa låter verkligen som något för mig! Jag skulle väl skrapa rent bland tygerna så att ingen annan fick något..
Hoppas pysslerierna är i full gång nu!

Fröken Fräken 5 november 2011 kl. 20:28  

Oj, symässa låter verkligen som något för mig! Jag skulle väl skrapa rent bland tygerna så att ingen annan fick något..
Hoppas pysslerierna är i full gång nu!

Att vara någons fru 6 november 2011 kl. 14:26  

Oj så vackert! Kuddar kan man aldrig få för mycket av.

Lotta 8`) 6 november 2011 kl. 22:14  

Fina tyger! kommer garanterat bli jättefina kuddar! Rund kudde är så fint, en sådan står på min "to do" lista :)

Träffas vi på söndag? Det hade varit så kul att träffa dig igen!!!

Kram ♥

Yvonne - Frl. Klein 7 november 2011 kl. 19:02  

Liebe Karin,
das sind schöne Kissen in wunderschönen Farben und Stoffen!
Liebe Grüße,
Yvonne

Katy Noelle 9 november 2011 kl. 14:41  

Oh, Karin, I completely agree with every sentiment that you've shared in this post - about the week - about fabric being like candy...which is exactly how I feel about your photos of fabric, here - sweet and extremely happy to look at!

Enjoy your sewing project! =]

Love, Katy Noelle

Elizabeth Musgrave 10 november 2011 kl. 14:50  

Love your fabric! I am trying hard to resist adding to my store of fabric as I have a huge amount bought last winter to make a quilt with. The quilt stalled when I lost my sewing space when my father in law came to live with us. No more fabric until I have worked out how to make another sewing space in a bedroom!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP