söndag 27 november 2011

Mood board in November

Första advent, sista söndagen i november - det är dags att lägga upp månadens mood board. Det känns som det var igår jag skrev om oktober. Då spådde jag att den här månadens mood board skulle bli betydligt brunare. Fick jag rätt? Nja, de flesta gula löv har förvisso blivit bruna men det är fortfarande förhållandevis grönt ute. Jag hade givetvis kunnat lyfta in bruna, grå och vissnande element/växter men jag valde att fokusera på annat nu när det fortfarande finns lite grönt att glädjas åt.

20111127_blogg1


Vill du också anta utmaningen? Varje månad skapar vi en "moodboard" med det som natur och trädgård har att erbjuda den aktuella månaden. Du väljer själv helt fritt hur du arrangerar och fotograferar (kika gärna på oktobers bidrag för att se variationen!). Lämna en kommentar till det här inlägget så länkar jag tillbaka din blogg.

Trevlig första advent! 
20111127_blogg2

The first Sunday of Advent, the last Sunday in November - it's time to create and post the monthly mood board. It feels like it was yesterday I wrote about  October. Back then I predicted that this month's mood board would be much browner. Was I right? Well, most of the yellow leaves have indeed brown now but it's still relatively green outdoors (we had snow this time of year last year). I could obviously include more brown, grey and wilting elements / plants in my mood board but I chose to focus on other things now that there still is a little green to be happy about. 

Do you want join the challenge? Each month we will create a "mood board" with things that the nature and/or the garden has to offer. You choose how to arrange and photograph (you can see several examples among the submissions for October!). Leave a comment on this post and I'll link back your blog. 

We create monthly mood boards: Karin A photography, Vid vätterns strand, Camillas foto, Garden flow, Lottas trädgård, Fotografia, Rosor, magnolia och mycket mer, LissenTo, Ai Loves, Trädgården på höjden, Sophia Callmer, Moas lovely things, Marinas trädgård.

Have a nice Sunday!

18 kommentarer:

Lotta 27 november 2011 kl. 11:08  

Nu har jag varit ute och skapat min moodboard, lika roligt som vanligt! Ha en bra 1:a Advent.

Camilla Alvén 27 november 2011 kl. 12:08  

Ganska mycket färg ändå, min är mest brun...

Ha det bra
Kram

Anne 27 november 2011 kl. 12:19  

lovely mood board - very novemberish :-)

Lottas Fotografi 27 november 2011 kl. 13:29  

Många fina färger, inte alls brunt och trist!
Kram Lotta

Trädgårdsflow/Garden Flow 27 november 2011 kl. 13:57  

Hej Karin!

Nu är jag med och visar ett mood board från mig. I dag snöar det..... Kunde man ju ha varit utan förstås. Så med snöig bakgrund har jag samlat ihop lite gott och blandat :-))

Vilken härlig samling färg du har i dina bilder!!!

Ha en fin första advent!
Kram
Charlotte

Marina 27 november 2011 kl. 14:04  

Om jag bara kommer i håg det så ska jag vara med. Kommer ihåg att samla in "saker" i dagsljus alltså.

Mysig advent önskar jag dig!

Ninni 27 november 2011 kl. 16:11  

Så ljust och fint! Nog märks det att jag bor lite längre norrut och att det är närmare vintern här.
Hoppas du får en fortsatt fin första advent!
Kram Ninni

Lotta 8`) 27 november 2011 kl. 16:14  

Himla fint Karin! gissar att det inte var idag du fotade, för då hade tingen inte legat så fint på rad :)

Gjorde ett försök i går men fick endast nyponen från Honungsrosen att ligga kvar, allt annat flög iväg! Men jag avvek "lite" och fick till en moodboard i alla fall :)

Ha en riktigt skön advent, kram ♥

AnnCharlotte 27 november 2011 kl. 17:28  

Jaha, då är mitt moodboard är klart och publicerat. Väldigt mörkt och präglat av vädret idag....
Ha det bra :)

Weronica - En mammas dag 27 november 2011 kl. 19:17  

Så fint! Jag har inte hunnit i dag, men hoppas att det blir i veckan som kommer. För jag vill såklart vara med, även om tiden inte räckte hela vägen fram denna helg. Fin kväll!

Moa 27 november 2011 kl. 21:30  

så fint och vackert.. ja inte har jag fått till något i helgen, har varit alldeles för mycket att stå i men jag hoppas det blir något i veckan.. kram och ha en fortsatt mysig kväll.. Monica

LissenTo 27 november 2011 kl. 21:32  

Fast det är näst sista månadens moadboard, så finns det ändå en massa fina färger på blad och bär hos dej. Strukturern på bordet gillar jag också. En härlig kombo.

Ha en fin vecka Karin

Nu finns mitt moodboard, upplagt.

Kram Lissen

Trädgården på Höjden... 28 november 2011 kl. 09:52  

Igår blåste allt bort men idag så blev det ett mood board som nu ligger på min sida.

Ha en bra vecka.
Hälsar Åsa

Ai 28 november 2011 kl. 17:56  

I worked on my mood board yesterday and now it is up! So fun to see all the contributions, I just wish I spoke Swedish!

Sophia Callmer 29 november 2011 kl. 09:48  

Hej Karin, fint! jag vill gärna vara med, lägger upp en idag. allt gott/Sophia

Moa 30 november 2011 kl. 16:58  

Nu var min lilla mood board klar.. trevlig första advent.. kram

Laila 1 december 2011 kl. 23:16  

Jag tycker det här var så vackert... EN underbar höstmoodboard! ♥

Marina 2 december 2011 kl. 16:59  

Nu tänker jag vara med om det inte är för sent. Först idag som jag hann hem i dagsljus.

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP