lördag 18 februari 2012

Lördagsnöje.



Idag bjöd jag finaste vännerna på brunch med gott hembakat bröd, amerikanska pannkakor och smoothies. Vi träffas ganska ofta och äter frukost eller brunch ihop, hemma eller på stan. Det är alltid en sådan härlig start på helgen. Idag hade vi dock också ett annat syfte, nämligen att boka boende i Paris. Vi ska åka dit tillsammans senare i vår. Apropå vår, jag fann den här vårbilden i en av mina bildmappar häromdagen. En favorit med flera år på nacken, som nu fick sig en omgång i Photoshop. Du hittar den också här. Ha en skön fortsättning på helgen!

I've spent this grey Saturday with some nice friends. We enjoyed a nice brunch together but the reason we met up today was to find accommodation for our stay in April (later on this spring). Speaking of spring, this image is a spring favourite that I found the other day. It's not new but I did re-edit it. You can also find it here. Have a lovely weekend! 

15 kommentarer:

Lotta 8`) 18 februari 2012 kl. 18:01  

Ett härligt lördagsnöje tycker jag! kan inte bli bättre, tja, kanske vädret då :)
Härlig tulpanbild, tänk om min trapp sett ut så en dag när jag kom hem *önsketänkande*

Vad fin kudde blev! och vilket tålamod att sy lappar i den formen, duktiga du!
Tur ändå att vi har vårt pyssel, speciellt vintertid. Jag tänkte på det häromkvällen, att när våren kommer så blir det nog inte mycket stickat :)
Ha en fortsatt skön helg Karin, kram ♥

Hannele på Hisingen 18 februari 2012 kl. 18:12  

Härligt foto! Paris är inte fel...

Katy Noelle 18 februari 2012 kl. 19:04  

How extravagant!

millandante 18 februari 2012 kl. 19:07  

Så härligt att ni träffas så ofta, och om jag förstod rätt är det ni alla som ska till Paris?! Underbart!!
Ja våren ska bli så gott att snart möta igen:) Mycket fin bild!

Härligt att du fått lappsjuka:) Kanonfin kudde! Ja, och som du såg har jag lite lappsjuka nu också;)

KRAM och fin lördagskväll:)

Georgianna 18 februari 2012 kl. 20:29  

I LOVE this, Karin!! I hadn't seen it before – such a striking, memorable image. It's really great!

Hope you found somewhere wonderful to stay – can't wait to hear. xo

Marina 18 februari 2012 kl. 21:36  

Så härligt med alla tulpanerna och den där frukostvanan låter också trevligt.

Kram

Graadskan 18 februari 2012 kl. 22:13  

Åh, så mysigt att åka till Paris! Maken och jag var där i maj förra året och det var helt underbart!
Antar att du tr me dig kameran? ;)

Kram Camilla

Trädgården på Höjden... 18 februari 2012 kl. 22:28  

Underbar tulpantrappa.

Så roligt att planera en resa tillsammans med goda vänner. Att möta våren i Paris låter ljuvligt.

Hälsar Åsa

ally 18 februari 2012 kl. 23:31  

beautiful Karin
can't wait for all your beautiful spring shots

LissenTo 19 februari 2012 kl. 10:28  

Vilket härligt sätt att träffas på och att dessutom väva drömmar och planera en resa tillsammans, wow!

Underbar bild och förändra och utveckla en bild, det är ett nöje.
Du är så duktig på det.

Kram och ha en skön vecka.
// Lissen

Lilla huset på prärien 19 februari 2012 kl. 19:37  

Men guuuud så underbart det låter! Sådana saker är ju bara helt borta från min karta just för tillfället. Det är jobbigt nog att ta hand om tre barn så det är ingenting man föreslår för mannen... jag ska åka bort lite själv... nä, det hade inte fallit i god jord.

Fast jag åker ju en del med jobbet ibland. Och far på lite kortare utflykter ;)

Kram Jenny

P.S. Underbar bild! D.S

Trädgårdsflow/Garden Flow 19 februari 2012 kl. 20:58  

Så smaskig brunch :-) Och wow..... vilken vacker bild på tulpanerna i trappan. Som ett skådespel av något slag.

Ha en skön vecka!
/Charlotte

Moa 20 februari 2012 kl. 15:35  

Underbart foto! Du är verkligen otroligt duktig på att fotografera, Karin! :)

Hoppas du får en fin vecka!
Kram Moa

Katharina 21 februari 2012 kl. 22:19  

this one is sooo beautiful!!! :)
greets from germany!

SIGrid 27 mars 2012 kl. 18:39  

Ich bin immer wieder begeistert von den wunderbaren Aufnahmen!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP