torsdag 17 maj 2012

En tur till Stockholm




Nä, nu lämnar jag regn och hagel och jag drar till huvudstaden. Vi ska bo här, ta det lugnt och umgås med släktingar. Kanske blir det också macarons, ett besök på Mood och lite mer shopping. Fotografiska ligger också i topp på ställen jag vill besöka. Men vad gör man när man tröttnat på shopping och museer? Och vad är på gång i Stockholm? Kanske ni kära bloggläsare kan komma med ett och annat tips!? I utbyte lovar jag att det kommer många Göteborgstips här på bloggen framöver... ;) Trevlig helg!

***

Well, I'm leaving rain and hail and hope for better weather in Stockholm. We'll stay in a nice hotel and spend the time with the family. I'm plannning on visting the brand new Ladurée shop, Mood Stockholm and maybe Fotografiska (museum of photography). If you have any tips about Stockholm - feel free to share them here. Later on I'm planning on sharing some of my own tips (in Gothenburg). The pictures above are from my Stockholm-visit two years ago. Have a nice weekend everyone!

7 kommentarer:

Unknown 17 maj 2012 kl. 22:47  

Så fine bilder! Liker spesielt godt det øverste av husene! Kjempekult!!
God natt og god tur til Stockholm:-)

//Beate

beautifully, suddenly 18 maj 2012 kl. 01:50  

I have no tips, but just wanted to wish you a wonderful time! :)

Georgianna 18 maj 2012 kl. 02:53  

I've never been but will one day. Meanwhile, these are beautiful photos! I love the sunset colors of the buildings.

I hope you have a wonderful time, Karin!! xo – g

Fröken Fräken 19 maj 2012 kl. 14:23  

Bott på Clarion Sign - check! (fast min favorit Clarion är nog det på Ringvägen)
Besökt Mood - check!
Besökt Fotografiska - hm, fortfarande en vit fläck för mig...
Hoppas att ni har det underbart trevligt!

Lilla huset på prärien 19 maj 2012 kl. 16:06  

åh vad härligt med stockholm!! det var så länge sedan jag var där och när jag väl är där verkar jag inte finna någon tid till att göra sådant som jag själv vill. alltid en massa måsten...

ha det härligt!

kram jenny

Anna/Rackarungar 21 maj 2012 kl. 00:35  

Åh nej, jag har haft lite läsa-blogg-paus och pyssla-i-trädgårdsverksamhet i stället. Hade haft en del anti-shopping tips!! Får jag återkomma nästa gång? Min specialité är ju tex fika...

Hoppas hur som att du haft en strålande helg i storstaden. Hoppas också vi får se lite bilder.

Kram Anna

Katy Noelle 1 juni 2012 kl. 22:42  

Wow! That first image of the orange walls and the green trim is a stunner!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP