torsdag 3 maj 2012

Sardiner och te



Sardiner och te - en konstig kombination kan tyckas. Men just det (notera de snygga förpackningarna!) låg i den härliga "goodie bag" finaste vännerna hade med sig hem till mig från Paris. Dessutom fanns de fina gamla stämplarna med mina initialer, som fyndats på en loppmarknad, och macroner i påsen. Tack fina M, J och P om ni läser här! Ni vet sannerligen vad jag gillar.... ;-) Jag funderar som bäst på vad man kan svänga ihop med sardiner. Kanske har ni bloggläsare några härliga recept som ni kan dela med er av?

***
Sardines and tea - a rather strange combination one might think. But that (note the neat packaging!) is just what was in the lovely "goodie bag" that my friends brought home to me from Paris. The vintage prints with my initials, which they found on a fleamarket, and some macarons were also in the bag. Thank you again M, J and P if you read this! You certainly know what I like .... ;-) Now I'm thinking of what I should cook with the sardines. Maybe you blog readers can share some great recipes?

9 kommentarer:

Anonym 3 maj 2012 kl. 21:06  

Åh så fina förpackningar! Dem sparar du väl när du ätit upp det... :) Äter själv inte sardiner så har inte recept tyvärr.

Kram!

LissenTo 3 maj 2012 kl. 21:37  

Vilka gulliga vänner du har. Kul med stämplarna med dina initialer.

Kram Lissen

Moa 3 maj 2012 kl. 22:04  

Vackra o söta presenter men sötast är nog vännerna som kom med de fina gåvorna.. väldigt rart ♥ Ha det gott karin..

Johanna Stålros 3 maj 2012 kl. 22:24  

Vilka underbara vänner! så snygga förpackningar...kram

Katy Noelle 3 maj 2012 kl. 23:10  

Hmmmm! My husband, the boy scout leader extraordinaire would know just what to do with them..... but his sardines are never packaged so prettily! What fun goodies! =]

xo

Karins fotoblogg 4 maj 2012 kl. 08:47  

Så roligt att du är tillbaka Karin. Jag har saknat dina fina blogginlägg(även fast jag inte är en lika duktig "kommenterare" längre)
Jag har anat att något varit på tok... hoppas att det har vänt nu. Stor, stor kram!

Anna/Rackarungar 4 maj 2012 kl. 22:30  

Det må jag säga! Vilken snygg sardin-burk. En sådan där snygging kan man aldrig använda, nä, den får bara vara fin-i-hyllan, eller hur?

Ser ut som en lyxig tvålförpackning.
Önksar dig också en finfin helg. Kram

annixen. 5 maj 2012 kl. 10:50  

Men vilken fin present! som liksom hade allt, Macarons, fina förpackningar och något personligt. Gillar!

Ha en riktigt fin helg Karin!

Vanille 21 maj 2012 kl. 12:49  

I really like the design of the sardines packaging, so lovely !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP