söndag 10 juni 2012

Att göra som alla andra....




10 juni. Sommarregn. Ett par dagar efter skatteåterbäringen har kommit. En perfekt dag att åka till det stora varuhuset (för att lämna tillbaka lite fiffig förvaring som precis inte gick under sängen - ofiffigt!) tycker jag. Och alla andra. Inte en ledig parkeringsplats finns att uppbringa på hela den stora parkeringen. I stället styr vi bilen mot ett annat affärstätt område och samma visa där. Fullt av folk! Så fort solen inte skiner har alla plötsligt inget annat att sysselsätta sig med än att shoppa...ja tydligen inte jag heller.

Bilden är från förra helgen, som tillbringades på landet. Långt borta från varuhus och överfulla parkeringsplatser. Ljuvligt! I morgon packar jag väskan och åker ett par dagar med jobbet till Lund. Jag undrar om det är lika vackert som i fjol!? Önskar er alla en fin start på veckan...

***

June 10. Summer rain. A few days after much people got their tax refund. A perfect day to go to Ikea I thought. And of course everyone else. Not a single available parking space. As soon as the sun does not shine people have nothing to do but shopping ...obviously me neither. :/

The picture is from last weekend, which I spent on the countryside. Far away from department stores and crowded parking lots. Tomorrow morning I'm off to Lund for a few days. I wonder if it is as beautiful as last year!? I wish you all a nice start to the week ...

11 kommentarer:

millandante 11 juni 2012 kl. 00:01  

Hihi... vi gör skäl för namnet flockdjur...;)
Längesedan jag var på Ikea nu, längtar!!

Underbar bild!

Varm kram från en som nu ska läsa ikapp:)

Kristina - ingen vanlig ag 11 juni 2012 kl. 04:40  

Underbar bild!

Jag. Brukar tänka likadant när man trängs med andra. Såsom i matafgären dagen innan midsommar: "vad gör alla här nu, har de planerar bättre än så?" Och sen kommer jag på att jag ju är en av alla själv :)

Kram.

Lilla huset på prärien 11 juni 2012 kl. 07:27  

oj, oj, oj, jag ogillar verkligen ikea. på sin höjd åker jag ditt mitt på dagen när jag vet att det är i princip folktomt för att köpa ljus och annat. men jag får nästan panik när där är för mycket folk. helgen är inte att tänka på :)

vilken underbara iphoneskal i förra inlägget!! dina är helt ljuvliga!

kram J

S 11 juni 2012 kl. 07:35  

I love this view ! so beautiful and serene!
Have a nice day !
Sanghamitra
{from India }

Hannele på Hisingen 11 juni 2012 kl. 07:55  

Vackert!

CreandoPhoto 11 juni 2012 kl. 13:25  

Ja, den bilden vill jag hellre förlora mig i än ett fullpackat blå-gult varuhus. Även om jag gillar just det varuhuset en hel del :)

Kramar Kicki

Marina 11 juni 2012 kl. 19:09  

Jaha, så du närmar dig mina trakter alltså.
Stora varuhus klarar jag mig oftast utan men ibland behövs det och ibland kan det vara lite trevligt också. Dock inte om alla andra är där.

Kram

Edith och Jag 12 juni 2012 kl. 18:56  

Usch nej, fullpackade varuhus är inte kul! Bättre med lugn och ro på landet när det är så vackert som på din bild.
Maria

Camilla Alvén 13 juni 2012 kl. 14:49  

Hoppas att du haft det bra i Skåne.

Ha det bra
Kram

Anna/Rackarungar 14 juni 2012 kl. 11:05  

Haha! Precis så är det! och jag tänker alltid likadant.. Idag ska jag minsann gå på stan fast solen skiner. Så det så!

Jes/Vita villa vila 14 juni 2012 kl. 12:40  

Sagolikt vacker bild vännen!

Kram Jes ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP