torsdag 14 juni 2012

A little bit of Paris in Lund.




Jodå, jag har varit i Lund. Även om de första bilderna inlägget kanske fick er att tro att jag åkt till Frankrike istället (I wish!). Men med tanke på att jag bara var på resande fot i lite drygt ett dygn var det nog tur att jag stannade kvar i landet. Lund var för övrigt sig likt från förra året. Massor av cyklar, blommande rosor, rara hus och mycket mindre studenter än vad man skulle kunna tro (studenterna "flyr" visst direkt när terminen är slut!?). Jag kan defintivt tänka mig ett återbesök om ett år eller så. Förutom jobb hann vi med att utforska ett par av Lunds resturanger/kaféer (kan verkligen rekommendera Mat och Destillat där vi åt en riktigt god middag!). Bilderna ovan är från Patisseriet på Klostergatan, som bjöd på fransk fika innan vi tog tåget tillbaka till Göteborg.


Some pictures from Lund (a city in the south of Sweden), which I visited earlier this week. I was there working but also had time to enjoy some nice meals. The pictures above are from a French inspired café called Patisseriet. Lund is famous for its university and the city is very pretty with old houses, cobblestones, roses and bicycles (they are literally everywhere!).

8 kommentarer:

Georgianna 14 juni 2012 kl. 18:46  

Hi Karin!

What charming and beautiful images! The cafe really does have the atmosphere of Paris. And Lund looks like a perfect place to stroll and take photos. Never get tired of bicycles - a good thing, too, as I nearly was run down by them so many times in Amsterdam. Thank you so much for sharing and wishing you a wonderful, sunny weekend! :)

xoxoxo

CreandoPhoto 14 juni 2012 kl. 19:17  

Så vackert du har fångat fina Lund. Jag blir ursugen på att åka dit så snart som möjligt. Du är fantastisk på att fånga det vackra i bild :)

Kramar Kicki

Katy Noelle 15 juni 2012 kl. 14:09  

Very charming! (and yummy!=])

xo

Anonym 15 juni 2012 kl. 20:06  

Underbara bilder, blir sugen både på Lund ochParis... vad lustigt att vi båda skrev om Frankrike!

Kram

Anna/Rackarungar 15 juni 2012 kl. 23:33  

Vilka bilder!! Jag höll andan en stund. Paris, Paris, hon är i Paris tänkte jag. Tyckte mig höra fransk musik. Ljuvligt!

En bra tröst i min after-EM-surf!

ally 18 juni 2012 kl. 06:04  

Lund looks beautiful (this year and last year)

Carla Coulson 18 juni 2012 kl. 09:29  

It certainly does look French!! Beautiful images.
Carla

Piia Anneli 20 juni 2012 kl. 10:22  

Definitely into Lund now. I should tour Sweden for a long time but actually have only managed a couple of hours in the capital so far. Many places I should see!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP