torsdag 18 oktober 2012

Fabriken: DYI


Denna torsdag bjuder Fabriken på tema Do It Yourself (gör det själv). Ibland undrar jag om inte TYI - Think It Yourself - vore en mer passande för mig. För tankar kring egna små och stora projekt råder det ingen brist på, däremot har jag ibland ofta svårt att gå från tanke till handling. Många av mina DYI blir med andra ord aldrig mer än just en idé. Annat blir halvfärdigt, i synnerhet sådant som var mer komplicerat än vad jag trodde att det skulle vara eller sådant som tar tid (tålamod, vad är det?).

De filtade hjärtana som jag började göra för ett par år sedan är inte klara än. Kanske kan jag bli klar innan den här julen (oddsen för det ökar kanske om jag skrivit det här) eller kanske inte förrän nästa!? Brickan ska definitivt få ny en ny look, så snart jag fått tag på rätt sprayfärg. Slutligen - ett miniprojekt, tillräckligt enkelt och snabbt för att passa mig - en tom konservburk med en bit tapetprov runt blir perfekt som förvaring åt diverse saker. DIY när det är som bäst, dvs. återanvändning, enkelt och snabbgjort.

Apropå DIY och TIY - på Pinterest samlar jag på andras fantastiska DIY-idéer. Mest för inspiration men kanske, kanske kan jag också göra det själv någon gång!

Do It Yourself (DIY). Sometimes I wonder if TYI - Think It Yourself - would be more appropriate for me. I don't lack of ideas but I'm having a hard time realizing them. I started making felted hearts a few years ago and I'm not finished yet. The tray is definitely getting a new look, as soon as I got hold of the right spray paint. Finally - a mini project, simple enough even for me - an empty tin can with a piece of wallpaper around it. DIY the way I like it -  recycled, simple and fast done.

5 kommentarer:

Camilla Alvén 19 oktober 2012 kl. 09:47  

Vad smart att samla alla roliga saker på ett ställe, där fanns mycket jag blev sugen på att göra MEN det är ju det där med tålamodet...
Ha det bra
Kram

Petra / Popetotrora 19 oktober 2012 kl. 17:56  

Färdiga eller inte, hjärtana va väldans söta!

Och visst är det bra att samla alla bra idéer man ser på Pinterest. På ett sätt blir jag lugn av det, att jag inte ska glömma bort dom och kan göra dom sen. Men samtidigt blir jag så stressad av att det ju är sååå mycket jag vill göra. :)

Fröken Fräken 19 oktober 2012 kl. 19:22  

Som just hemkommen från en kreativitetskurs så kan jag säga att man måste ju tänka ut en massa idéer för att till slut få ihop ett par som är bra!

CreandoPhoto 19 oktober 2012 kl. 19:25  

Titta så fint du gjorde med tapetprovet (har ett likadant som väntar på att användas till något)!

Kramar Kicki

Katy Noelle 3 november 2012 kl. 17:09  

I have the same experience with clever ideas.... it takes me forever to get it done. Usually, it's because of a simple ingredient or step that I need to get around to.... sigh.

These are charming!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP