torsdag 6 december 2012

Fabriken - Advent


Idag är det adventsinspiration som gäller inne på Fabriken. Själv gillar jag adventstiden mycket - alla ljus, människorna man träffar, blommorna....det finns mycket vackert att njuta av. En av få fasta (!?) traditioner här hemma är glöggfest och pyssel i samband med första advent. Då träffas vi, dricker glögg, äter lite och pysslar tillsammans. Allt som oftast blir det ätbart pyssel!



I år stod pepparkaksgranar på agendan. Medan vi drack glögg bakade vi massor av stjärnformade pepparkakor i olika storlek. Dessa sattes därefter ihop med kristyr till små granar...



Klicka er vidare till Fabriken för mer adventsstämning. Fin torsdag allesammans!


Last weekend I had invited some friends over for mulled wine and finger food. We had such a nice evening, eating and talking all night long. We also made those small gingerbread Christmas trees. Happy Thursday everyone!

12 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken 6 december 2012 kl. 09:43  

Vilka mysiga små granar och jag antar att de doftar underbart.

Kram Teres

Anna/Rackarungar 6 december 2012 kl. 11:53  

Alltså de är ju helt magiskt vackra, men jag kan ändå inte sluta tänka på: Hur äter man dem?? Är det lite som tacos, allt faller när man tar första tuggan...

Johanna / Fru form o fix 6 december 2012 kl. 11:56  

Det är så fint med sånna pepparkaksgranar! Passar nog väldigt fint utanför ett pepparkakshus.

Camilla Alvén 6 december 2012 kl. 12:02  

Vilka söta granar!
Ha det bra
Kram

Moa 6 december 2012 kl. 14:50  

Åh, vilka söta pepparkaksgranar! Jag får spara inspirationen till ett annat år då jag inte lever i flyttkaos :)

Ha en fin torsdag!
Kram Moa

LissenTo 6 december 2012 kl. 20:37  

Vackra bilder som på något vis, ger känslan av decemberglädje.

Kul med sådana traditioner, att tillsammans pyssla medan man dricker glögg :-)

Ska ha bakdag med kompis framöver, också traditioner.

Kram Lissen

CreandoPhoto 6 december 2012 kl. 21:26  

Men, SÅ fint! Dessa gillar jag och tänker jag göra likadana :)

Kramar

ps Har jag sagt att du är helt grym på att fota? Det har jag ja... :)

CreandoPhoto 6 december 2012 kl. 21:36  

Glömde ju:

Ljusstaken är tillverkad av maken som har en sk datafräs på sin fabrik. Alltså inte något man svänger ihop med lövsågen hemma. Tror jag iallafall :)

Kramar

Katy Noelle 7 december 2012 kl. 03:47  

Really, REALLY adorable! I'm wanting to do a gingerbread house, this year. I want it to have icicles and a cinnamonstick pile of wood but was pondering what to do for trees - PERFECT! =]

Well, I've already mentioned this on flickr but bopped over her to pin it, if you don't mind! =]

xxo

Linda 7 december 2012 kl. 09:02  

Vilka vackra bilder! Kanske man skulle göra såna där granar... :)

Vickie 7 december 2012 kl. 10:31  

they look gorgeous & delicious :)

Georgianna 9 december 2012 kl. 19:24  

Hi Karin,

Oh, these trees are sooo darling! Why can't we all have the month of December off so we can play with such fun projects? :)

xo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP