torsdag 20 december 2012

Fabriken - paketinslagning



Idag är Fabriken full av inspiration inför julens paketinslagning. Missa inte att spana in alla fina idéer! För egen del gillar jag den naturliga stilen med naturfärgat papper, svarta och vita band/detaljer. Kanske någon grankvist eller tårtpapper som dekor. Jag hade gärna testat lite nya varianter i år men då vi ligger lågt med klapparna så blir det i princip inga paket att slå in för min del. Inför framtiden har jag samlat ihop snygga och annorlunda varianter på Pinterest.

Jag försökte teckna egna små julklappsetiketter (med ledordet hellre än bättre). Men varför göra egna när man kan printa ut de här fina från nätet?

Handritade från Heylook finns här och här.
Snygga granar från Dots Com For Moms. 
Kelli Murrays fina Christmas Gift Tags.
Snygga kalligrafi-tags av Lindsey Buck.

Christmas wrapping from last year. I love the natural trend with beige, white and black. I did try to make my own tags this year but well why try to make them yourself when are are so many free to download. Check out my Pinterest for more inspiration. My favourite ones are:

Pretty Christmas trees from Dots Com For Moms. 
Kelli Murray's lovely Christmas Gift Tags.
Beautiful tags from Lindsey Buck.




6 kommentarer:

Annelie 20 december 2012 kl. 14:03  

Härligt inspirerande inlägg! Här ska göras fina paket. Kram!

Fröken Fräken 20 december 2012 kl. 19:45  

Här ligger vi också lågt med klappar i år, och det känns ganska skönt förutom att jag då missar att slå in paket vilket jag tycker är det allra roligaste ju! Det jag ska ge bort har jag också slagit in i natur,vitt och svart!

annixen. 20 december 2012 kl. 20:03  

Jag gillar också den naturliga stilen. Så fint med liten grankvist!

Anna/Rackarungar 20 december 2012 kl. 21:07  

Gillar gran på paketet. Kommer att härma lite på resterande. Och nu måste jag klicka på alla länkarna.. Känns som man kan fastna dr ett tag. Attans att jag inte äger en skrivare... :((

Petra / Popetotrora 21 december 2012 kl. 09:18  

Ja, naturfärgade paket är min favorit också. Det naturfärgade pappret är dessutom väldigt tacksamt att dekorera med små saker sen.som t.ex. grankvistar. :)
Ha en fin fredag! //Petra

Glädjekällans Trädgårdsblogg 21 december 2012 kl. 22:05  

Läckert!
Precis som du gillar jag vanligt 'gråpapper' med 'koppunderlägg' som adresslapp på paketen.
Kallar den jag har för 'koppunderlägg' eftersom den är så liten. Kanske skulle den kunna kallas bakelseunderlägg.
En riktigt God Jul Karin!
Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP