tisdag 18 december 2012

Wish list - the living room



De senaste dagarna har jag plöjt en rejäl hög med inredningsmagasin. När jag är piggare igen och helgerna är förbi ska jag ta itu med "uppdatering vardagsrum". Framför allt är jag sugen på ett soffbord och en matta men även lite nya detaljer.

Jag inspireras mycket utav den fina bilden ovan från Weekday carinival med det snyggaste soffbordet. Gillar också de mjuka pastellerna och de gråa tonerna. Precis något sådant tror jag att åtminstone jag kommer längta efter i januari. Apropå pasteller gillar jag även det här. Kanske någon som vet vem som tillverkar det fina träbordet?

Att det nya soffbordet blir runt känns rätt så självklart. Jag vill ha något som mjukar upp bland alla raka och kantiga former. Förutom ovan har jag fastnat för Around coffee table från Muuto. Apropå Muuto så gillar jag också den nya fina golvlampan Pull.



Så var det där där med detaljerna. Jag är sugen på att slänga ut den inramade karlen som synts här och här. Kanske en 2013 guide to Manhattan av David Ehrenstråle skulle göra sig väggen istället!? En annan fin "detalj" som gärna får hitta hem till mig är de snygga brickorna från nionio.design. Och mattorna - alltid lika svårt. Vad ligger på golvet i ditt vardagsrum?

I'm dreaming of re-decorating my living room. I'd love a new round coffeetable, for example the one you see in the first picture (photo from Weekday carinival) or this  round one from Muuto. Speaking of Muuto, I also love this new lamp. In addition to a new table I'd like some new details, for example lovely trays from nionio.design and the 2013 guide to Manhattan (David Ehrenstråle). I also need a new carpet but I'm having a hard time to decide which one(s) I like. Which carpet(s) do you like?

4 kommentarer:

Unknown 18 december 2012 kl. 15:59  

Jaaa så snyggt!

Har du sett mattorna på Artilleriet? De med små knoppar i sig liksom. Fina tycker jag. Såg att Mio hade samma eller liknande.

Kram
Pernilla

Karin A 18 december 2012 kl. 17:07  

Åh, tack Pernilla för tips om Artilleriets mattor. Urfina! :) Precis i min smak. Det är något sådant jag vill ha alternativt något åt det orientaliska hållet. Kram!

Anna/Rackarungar 18 december 2012 kl. 22:35  

Skönt att du mår bättre!!

Älskar det soffbordet. Tavlan har jag och jag måste säga, jag är fortfarande lika glad i den.

Ett år lagade jag en sallad med rostad mandel, brysselkål och fetaost. Väldigt gott! Granat är ju alltid smarrigt, men vilket gissel att "skala"...

Moa 19 december 2012 kl. 15:26  

Vilken snygg inspirationsbild! Jag har också spanat på New York-postern, den är så himla snygg!

Hoppas att du blir piggare och piggare och att julstämningen är på topp trots konvalescensen!

Ha en fin onsdag!
Kram Moa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP