måndag 11 februari 2013

Baby's breath and a vintage camera



Bara några bilder från min helg.Tänk att brudslöja kan vara så söt. En kvist kostar inte många kronor men blir fin i en vas eller flera.  Mina analoga kameror ligger mest och samlar damm men jag känner att lusten att fota med film börjar smyga sig på. Kan det vara ljuset och den annalkande våren som gör det? Trevlig fettisdag!

Just some pictures from my weekend. I tend to forget how lovely baby's breath is. Put a branch in a vase or several. My film cameras have been collecting dust for some time now but I start feeling inspired to start photographing with them again. Can it be the light and the approaching spring? Happy Mardi Gras!


14 kommentarer:

Malin - Stjärnflocka 11 februari 2013 kl. 23:48  

Så ljuvliga bilder!!! :)
Kram Malin

LissenTo 12 februari 2013 kl. 08:24  

Åh men Karin, så vackert. En sådan ljuv bild.

Vet du jag har fått en kamera, fast bara att ha som finhet att titta på.

Kram
Lissen

Petra / Popetotrora 12 februari 2013 kl. 09:33  

Ja, visst är det vackert med brudslöja. Har precis "upptäckt" denna vackra blomma jag med.

Ha en fin tisdag och semeldag! Kram

Marina 12 februari 2013 kl. 19:16  

Så skira fina bilder.
Nu blir det semla här.

Kram o trevlig kväll!

Sylvia 13 februari 2013 kl. 05:39  

Love the tenderness of your photography!

Georgianna 13 februari 2013 kl. 09:55  

I really do love that purple baby's breath. So sweet! I do think the increasing light makes one more inspired.

Looking forward to your images with the film cameras!

Have a great week, Karin!

xo

Moa 13 februari 2013 kl. 10:56  

Underbart drömska foton! Brudslöja är verkligen en jättesöt blomma, tack för inspirationen :)

Ha en fin onsdag!
Kram Moa

CreandoPhoto 13 februari 2013 kl. 22:50  

Så vackert.... Ser fram emot dina analoga bilder. Mycket!

Kramar

Nanna 15 februari 2013 kl. 23:31  

Jättejättefint. Sån vill jag löpa hem. Hoppas du får finaste helgen! Kram Nanna

Petra / Popetotrora 16 februari 2013 kl. 19:07  

Kul att du också ska till Paris! Och bra att du ska dit två veckor innan mig. Jag vill ha ALLA tips sen.
Vet inte vilket hotell vi ska bo (mamma som bokat) men det ligger i Saint German. Kan det heta så?

kristina 16 februari 2013 kl. 23:13  

vackert och finstämt!

Aina 17 februari 2013 kl. 19:41  

nydelige bildet, så fint lys
ønsker deg en fin ny uke, våren nærmer seg

Katy Noelle 18 februari 2013 kl. 17:30  

I had huge frothy bouquets of babies' breath around the house at Christmastime and I think that I've discovered something.... it's not rose I'm allergic to, after all! (weep. I don't want to be allergic to any flowers, alas! =()

But, happily, I have your image.... which I am just going to pin on my pinterest board! =D

xxo

Jessica Silva 21 mars 2013 kl. 22:39  

the light and the color of your photos are amazing!! Love your blog <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP