torsdag 7 februari 2013

Fabriken - återbruk


Återanvändning/återbruk ligger mig, liksom för många andra, varmt om hjärtat. Kanske mer i form av att jag hellre köper och återanvänder gamla saker än att jag återanvänder på ett nytt och annorlunda sätt. Med anke på att det bara verkar bli mer och mer trendigt att gå på loppis verkar det vara många som tycker det. Och visst är det bra - återbruk är roligt och hållbart!



Sprayfärg måste vara en av de bästa uppfinningarna för oss som gillar att ge nytt liv åt gamla saker. Här på bilden är det ett par trötta ramar som målats om i svart. Och de gamla flaskorna får numera agera vaser åt små skott från min stora murgröna. Murgrönan verkar för övrigt bara må bättre av att bli klippt och skotten - ja de återanvänder jag så klart som snittväxter här och var.



På tal om återanvändning. Just nu sparar jag ihop udda koppar och burkar. Vad det ska bli kommer ni få veta i ett inlägg lite fram men jag kan avslöja redan nu att det inte ska drickas något kaffe ur dessa koppar framöver.


Bidrag till Fabrikens torsdagstema. Imorgon har jag semester - så jag passar på att säga trevlig helg redan nu!

***

I enjoy re-cycling - do give old things new life. I re-painted to frames with spray-colour and my next project is to use those coffee cups for something new (and totally different than drinking coffee). To be continued. Already Thursday and I have tomorrow off from work. Have a lovely up-coming weekend everyone!

7 kommentarer:

Anna/Rackarungar 7 februari 2013 kl. 20:30  

Jag är alltså inte ensam om mitt kaos?! Känns skönt.

Spännande med kopparna. Ljusstakar? Tårtfat?

CreandoPhoto 7 februari 2013 kl. 20:38  

Jättefint inlägg med helt underbara bilder. Visst är det superkul med återbruk?! :)

Marina 7 februari 2013 kl. 20:49  

Jag har aldrig provat sprayfärg faktiskt men det verkar smidigt.

Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow 8 februari 2013 kl. 08:34  

Vad fint med de svarta ramarna. ja, flaskorna och lådan också för den delen :-) Spännande med kopparna!!

Kram
Charlotte

LissenTo 8 februari 2013 kl. 09:49  

För det första vad härligt med en ledig fredag, njut på bästa sätt.

Vackra bilder på gamla fina ting,ramar är jag också svag för.

Glad också att fler inser värdet av recyccling.

Ser fram emot att se vad du ska göra med kopparna.

Kram och ha en skön helg också.
Lissen

Petra / Popetotrora 8 februari 2013 kl. 10:35  

Fint, fint, fint!

Bruna flaskor har jag letat efter ett tag på loppis nu, men som du skriver verkar det bli mer och mer poppis och det är visst alltid nån där innan mig och handlar upp mina fynd. ;)

BLir väldigt nyfiken på ditt kopp-projekt...!

mariaemb. 10 februari 2013 kl. 22:45  

Fin inlägg och fina bilder! Återbruk ja, jag gillar att det är inne! Spännande med ditt projekt med kopparna. Jag ser fram emot det inlägget! ;)

Ha en bra vecka fina du!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP