torsdag 28 februari 2013

Fabriken - februari moodboard eller drömmen om våren




Pasteller och blommor (ja till och med blommigt trots att jag skrev det här förra veckan - det här är undantaget som bekräftar regeln) och koppar med rosa te. Längtan efter april då jag ska möta våren i Paris. Bortblåsta är tankarna på att "fånga dagen" och "leva i nuet", istället drömmer jag om att snabbspola det sista av vintern. Tänk att byta tjocka kängor mot lätta sneakers, stickade tröjor mot luftiga blusar och att få doftande jord under naglarna och att blicka upp mot blommande körsbärsträd som färgar himmelen rosa.

Fabriens kör den här veckan tema februari moodboard. Fast om ni frågar mig hade vi lika gärna kunnat kalla veckans tema för drömmen om våren...


***


I'm dreaming of spring, pastels and flowers. I'm longing for Paris, which I'll be visiting in April.


16 kommentarer:

Nanna 28 februari 2013 kl. 23:13  

Åå så himla fint Karin! Och ja.. Fånga dagen? Vad är det liksom. Jag längtar o drömmer också om våren mest hela tiden. Och Paris. Vilken lycka! Kram

Katy Noelle 1 mars 2013 kl. 01:59  

How absolutely refreshing and pretty, pretty, pretty! Just what this girly needed! =]

I was just talking to another photographer friend and we were discussing how we LOVE this light, bright, soft style but our photographs just don't come out quite like it. ....and I thought of you.... (I'm laughing as I type this....) I thought.... "I want to be like Karin!" =D But, that's alright! I'm Oooookaaaay with it! ;) I'm me and I like me! ;) =D

It's just so funny to come here and to see these and to think the same things all over again! ;) All that to say - I just love this! =]

xxo

ally 1 mars 2013 kl. 06:02  

I'm just finishing my garden mood board now and was peeking over here to find the link. This is so pretty - this is just you too - totally gorgeous.
Wish I was going to Paris in spring...maybe next year

Anna/Rackarungar 1 mars 2013 kl. 08:00  

Alltså, fina Karin, detta är så vackert. Sagolikt. Jag håller med, vi skiter i carpe diem och trycker på >>. Slutet av feb kan bli slutet av april nu. Simsallabimm!

Petra / Popetotrora 1 mars 2013 kl. 10:35  

Vackert, ljuvt och vårigt. Underbart med andra ord! Jag längtar också tills du ska till Paris. Eftersom du kan komma hem sen och dela med dig av alla bra tips till mig inför min resa dit! :)

Kristina - ingen vanlig dag 1 mars 2013 kl. 19:09  

Så otroligt fint och härligt det du visar. Önskar att det var ljust just nu så att jag skulle kunna plocka fram mina blommiga koppar och fota lika härligt som du!

Inspirerande!

Kramar.

Johanna / Fru form o fix 1 mars 2013 kl. 20:13  

Å, så fina bilder!

Malin - stjärnflocka 1 mars 2013 kl. 20:23  

Så vackert!!! :)
Kram Malin

Lina 1 mars 2013 kl. 22:20  

Himlens fint!

Moa 2 mars 2013 kl. 12:49  

Underbara foton, Karin! Tack för den blommiga inspirationen :) Här i Umeå är det SNÖSTORM och -10 grader kallt idag så den lilla vårkänsla jag hade tidigare i veckan är helt borta! Men jag hoppas på tö om några veckor istället :)

Ha en fin lördag!
Kram Moa

designofluna 3 mars 2013 kl. 09:35  

Underbart vacker och somrig kopp! Du får mig att tro på våren!

LissenTo 3 mars 2013 kl. 15:51  

Om man inte hade drömmar så vore livet lite torftigare.

Dina bilder är ljuvligt vackra.
& du Paris, låter fantastiskt

Ha en fortsatt fin söndag. // Lissen

Kram

CreandoPhoto 4 mars 2013 kl. 10:32  

Så otroligt vackert Karin! Jag njuter något oerhört av de här bilderna :)

Fröken Fräken 4 mars 2013 kl. 16:11  

Det var vår och Paris all over den moodboarden! Jag längtar så att jag håller på att förtvina efter våren...

Living by Miriam 4 mars 2013 kl. 16:38  

Oj så vackert!!!

Georgianna 5 mars 2013 kl. 08:30  

Such pretty photos, Karin! Feminine, sweet and filled with light.

I am so excited for you going to Paris next month! I know it's going to be fabulous and can't wait to see your photos.

xoxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP