måndag 2 september 2013

Mood board September



Ibland utgår jag från en tydlig idé, ibland får känsla och humör styra. En sak är säker  - det är kul att göra moodboards. Den här gången plockade jag ihop en stor bukett av allt möjligt som blommade, placerade ut det på mitt bord, plockade bort, la till och lät känslan styra. Det slutade i några enkla blad och fröställningar. Just nu känner jag för det dova, enkla såsom i de sista två bilderna.

Varje månad skapar vi moodboards med det som finns i trädgården/naturen just nu; saker och färger som inspirerar och symboliserar den aktuella månaden. Du väljer själv hur du arrangerar och fotograferar och länkar därefter ditt inlägg nedan. Välkommen september!

*** 

Sometimes I have a clear idea, sometimes I just let my feelings and mood decide what to create. One thing is for sure - it's fun to make mood boards. This time I picked a large bouquet of everything that is flowering right now. I put everything on the table, added something, removed something else and ended up with a few simple leaves and seeds. Right now I feel like that simple (and dull) things inspire me...the last two images can give you an idea about my current mood.

Each month we create a mood board with things that you find in the garden and/or nature right now; things that inspire and symbolizes the month we're in.  Do you want join the challenge? You decide how you choose to arrange and photograph it and submits your link below. Welcome September!


8 kommentarer:

Trädgården på Höjden... 2 september 2013 kl. 22:20  

jag älskar också att göra moodboards, oftast har jag ingen direkt idé innan utan det brukar ge sig när jag har gått en runda i trädgården och plockat av det som finns.
härliga bilder
kram åsa

fjord girl 2 september 2013 kl. 23:10  

Detta var ju en ide- varkligen creativt- Kanskje jag hinner en I host- October- det ser kul ut.
Hej saa lange
kram.

Linnéa 3 september 2013 kl. 08:14  

Den enkla är allt som oftast det vackraste men ack så svårt att få till. Den sista bilden med sax är min favorit.
Linnéa

Polly (nice kind of blue) 3 september 2013 kl. 14:51  

I love the simplicity, especially the last image.

Moa 4 september 2013 kl. 14:41  

Åh, så fint! Jag älskar saxen, den passar verkligen in mot blommor och bakgrunden...

Hoppas du har en fin vecka!
Kram Moa

Mackapär Ulrika 6 september 2013 kl. 20:10  

O så fint! Älskar den här typen av blombilder!

Unknown 8 september 2013 kl. 21:43  

Dejlige collager du laver. Jeg kan godt lide dem, du har lagt på træ.

Malin - Stjärnflocka 8 september 2013 kl. 22:40  

Bättre sent än aldrig... eller? :)
Kram Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Bloggintresserade

Fabriken

Fabriken
Fabriken

Copyright

All photos and text copyright Karin A fotografi 2010. Do not copy or use my work without my written permission. Thank you!

About This Blog

Välkommen till Karin A fotografi! Här på bloggen delar jag med mig av både smått och stort i vardagen. Besök gärna min hemsida för att se mer/fler bilder. Tack för att du kikar in!

Welcome to Karin A photography! My aim with this blog is to share pictures of both big and small things from my every day life. You are welcome to visit my homepage. Thanks for stopping by!

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP